VCD4018 3D AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4018 Üç Boyutlu Animasyon Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: This course is an intermediate level 3D modeling and animation course. The aim of this course is to help students to gain experience on some special subjects of 3D modeling and animation. Students will create a complete major project on any intermediate level subject of 3D, which they want to specialize, from scratch. Instructor / mentor of the course will guide students to complete their major projects. In addition, lectures will be focused on several special subjects and these lectures will be supported by class works and minor home works. These lectures will also help students to create, develop and complete their major projects. Every student have to create their own major projects for final submission while collaborative work will be supported for class works and home works.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. To practice on creating a 3D project from scratch.
II. Practice skills in special subjects of virtual 3D environment.
III. Practice skills of intermediate and advanced animation in 3D environment.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Week : Theory of advanced modelling techniques (mesh modelling, spline modelling, patch modelling, NURBS modelling)
2) 2.Week Choosing a form to model in 3D and preliminary work on the desired model.
3) 3.Week : Class work
4) 4.Week : Class work
5) 5.Week : Class work
6) 6.Week : Discussion on the finished 3D model and planning a scene for presenting the model. Finished 3D model will be graded as mid term 1
7) 7.Week : Theory on lighting and framing techniques.
8) 8.Week : Class work
9) 9.Week : Class work
10) 10.Week : Class work
11) 11.Week : Discussion on the finished scene and planning a 10 seconds animated TV spot. Finished scene will be graded as mid term 2
12) 12.Week : Class work
13) 13.Week : Class work
14) Finished film will be graded as final exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 11 60
Final 3 24
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.