Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Fotoğraf Bilgisinin Gözden Geçirilmesi:
Makine türlerinin ve lenslerin fotoğrafik görüntü üzerine etkisi
Görsel tasarıma filmlerin ve sayısal görüntülerin etkisi
Fotoğrafik ögelerin (diyafram. Örtücü, filtre vb.) farklı tasarım öğelerini yaratma sürecine etkisi |
|
2) |
Kompozisyon:
Kendinizi ve fotoğrafik tarzınızı tanıma. Seçilmiş portfolyolar hakkında tartışma
Görsel tasarımda kompozisyon ve ögelerinin temelleri. Birlik, denge, uyum, üçler kuralı ve altın oran gibi kavramların tanımlanması.
|
|
3) |
Görsel Öğe Olarak Işık
Işık ve gölgenin tarihsel kullanımı
Işığın temel karakteristiği
Renk ve Işık arasındaki ilişki |
Odev 1: Üçler Kuralı |
4) |
Fotoğraf Uygulamalarında Uzamı Tanıma
Nesneler ve uzam arasındaki ilişki. Farklı mekânsal uzamlar içerisinde bilinen objelerin temsili. |
Ödev II: Chiaroscuro |
5) |
Kendini Fotoğraflamak:
Öz portrenin tarihsel evrimi.
Çağdaş öz portre örnekleri.
Öz portre tarzın içerisinde alegori ve metafor yaratma.
Anlam yaratmak için mekanın kullanılmas.ı |
Ödev III / Bağlam: Ev ve Objeler
Çevrenizle ilgili tekin ya da tekinsiz bakışınızı tanımlayan ev içi ve/veya dışındaki objelerin fotoğrafları |
6) |
Ötekilerin Fotoğraflanması:
Görsel sanatlarda portre tarzının tarihsel evrimi,
Portre fotoğrafçılarından çağdaş örnekler.
Aile fotoğrafları ve fotoğrafik görüntüleri art-bellek ile olan ilişkisi,
Bulunmuş/Keşfedilmiş görüntüler
|
Ödev IV / Context: Alegorik Öz portreler
|
7) |
Türler I : Belgesel Fotoğraf:
Belgesel Fotoğrafın tarihi.
Belgesel, Basın fotoğrafı ve röportaj tarzı arasındaki ilişki.
Çağdaş Belgesel Fotoğrafta temel konular,
Sokak Fotoğrafının gelişimi (1930lar-2000ler). |
Odev V / Baglam: Aile Fotoğrafları
Toplumsal Sınıf, kültür vb. Bağlamında aileyi tanımlayan fotoğraflar
|
8) |
Türler II : Soyut Fotoğraf
Soyut ve Soyutlamanın anlamı.
Soyutlamanın modern ve post modern kullanımı.
Metafor, metonomi ve sinekdoşun sanat deneyimleri içerisindeki tanımı.
|
Ödev VI: Sokak Fotoğrafı |
9) |
Türler III: Manzara:
Türün tarihsel gelişimi.
Türün farklı alt-türleri.
Uygulamanın kent ve kırsal uygulamaları arasındaki farklılıklar.
|
Ödev VII: Soyutlama:
Metafor/Mertonomi ve sinekdoşu ifade eden soyut ya da yarı-soyut fotoğraflar |
10) |
Türler IV: Moda:
Türün tarihsel gelişimi
Sanatsal dönemler içerisinde türün temsil yöntemleri
Türün günümüz uygulamaları |
Ödev VIII: Bağlam: Kent Manzarası karşısında Kır Manzarası
Konuyla ilgili eleştirel bakışı temsil eden Kentsel ve/veya kırsal uzamların temsili |
11) |
Mizah:
Temsil içerisinde pastiş ve parodini tanımı.
Yeninden üretim ve taklitin anlamı ve rolü. |
Ödev IX: Moda ve Şehir |
12) |
Türler V: Foto röportaj ve Fotoğrafik Günlük türlerinin tanımı. |
Ödev X: Mizah:
Pastiş ve Parodi içeren fotoğraflar. |
13) |
Final Projesi fikirleri ve tartışma. |
|
14) |
Final Sunumları, yorumlar/eleştiriler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|