VCD3134 Photography for DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3134 Tasarım Amaçlı Fotoğraf Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin iki temel hedefi bulunmaktadır;
İlki biçimsel bir eğilim içerisinde fotoğraf aracının tasarım, kompozisyon ve algı süreçleri gibi orta ve ileri düzey tekniklerini araştırmaktır.
İkincisi, bağlamsal bir çerçeve içerisinde fotoğraf aracı ve kavramlar arasında ilişki kurmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kompozisyonun temel öylelerini adlandırma
II.Fotoğrafın anlatısal rolünün bilgisinde olma
III. Fotoğraf uygulamaları ve bağlam-kavram ilişkisini tanımlama
IV. Görsel öğeleri farklı fotoğraf türleri içerisinde karşılaştırma.
V. Görsel öğeleri çeşitli fotoğraf uygulama ve türlerinde kullanma beceresi göstermek
VI. Fotoğraf makinesi değişkenlerini anlam yaratma amacı ile kullanabilme becerisi kazanmak

Dersin İçeriği

Belgesel, portre, soyut ve haber fotoğrafı gibi türlerle, onların biçimsel oluşumları, sanatsal yaratım süreçleri ve uzam ile ilişkileri bu dersin temel konuları olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Fotoğraf Bilgisinin Gözden Geçirilmesi: Makine türlerinin ve lenslerin fotoğrafik görüntü üzerine etkisi Görsel tasarıma filmlerin ve sayısal görüntülerin etkisi Fotoğrafik ögelerin (diyafram. Örtücü, filtre vb.) farklı tasarım öğelerini yaratma sürecine etkisi
2) Kompozisyon: Kendinizi ve fotoğrafik tarzınızı tanıma. Seçilmiş portfolyolar hakkında tartışma Görsel tasarımda kompozisyon ve ögelerinin temelleri. Birlik, denge, uyum, üçler kuralı ve altın oran gibi kavramların tanımlanması.
3) Görsel Öğe Olarak Işık Işık ve gölgenin tarihsel kullanımı Işığın temel karakteristiği Renk ve Işık arasındaki ilişki Odev 1: Üçler Kuralı
4) Fotoğraf Uygulamalarında Uzamı Tanıma Nesneler ve uzam arasındaki ilişki. Farklı mekânsal uzamlar içerisinde bilinen objelerin temsili. Ödev II: Chiaroscuro
5) Kendini Fotoğraflamak: Öz portrenin tarihsel evrimi. Çağdaş öz portre örnekleri. Öz portre tarzın içerisinde alegori ve metafor yaratma. Anlam yaratmak için mekanın kullanılmas.ı Ödev III / Bağlam: Ev ve Objeler Çevrenizle ilgili tekin ya da tekinsiz bakışınızı tanımlayan ev içi ve/veya dışındaki objelerin fotoğrafları
6) Ötekilerin Fotoğraflanması: Görsel sanatlarda portre tarzının tarihsel evrimi, Portre fotoğrafçılarından çağdaş örnekler. Aile fotoğrafları ve fotoğrafik görüntüleri art-bellek ile olan ilişkisi, Bulunmuş/Keşfedilmiş görüntüler Ödev IV / Context: Alegorik Öz portreler
7) Türler I : Belgesel Fotoğraf: Belgesel Fotoğrafın tarihi. Belgesel, Basın fotoğrafı ve röportaj tarzı arasındaki ilişki. Çağdaş Belgesel Fotoğrafta temel konular, Sokak Fotoğrafının gelişimi (1930lar-2000ler). Odev V / Baglam: Aile Fotoğrafları Toplumsal Sınıf, kültür vb. Bağlamında aileyi tanımlayan fotoğraflar
8) Türler II : Soyut Fotoğraf Soyut ve Soyutlamanın anlamı. Soyutlamanın modern ve post modern kullanımı. Metafor, metonomi ve sinekdoşun sanat deneyimleri içerisindeki tanımı. Ödev VI: Sokak Fotoğrafı
9) Türler III: Manzara: Türün tarihsel gelişimi. Türün farklı alt-türleri. Uygulamanın kent ve kırsal uygulamaları arasındaki farklılıklar. Ödev VII: Soyutlama: Metafor/Mertonomi ve sinekdoşu ifade eden soyut ya da yarı-soyut fotoğraflar
10) Türler IV: Moda: Türün tarihsel gelişimi Sanatsal dönemler içerisinde türün temsil yöntemleri Türün günümüz uygulamaları Ödev VIII: Bağlam: Kent Manzarası karşısında Kır Manzarası Konuyla ilgili eleştirel bakışı temsil eden Kentsel ve/veya kırsal uzamların temsili
11) Mizah: Temsil içerisinde pastiş ve parodini tanımı. Yeninden üretim ve taklitin anlamı ve rolü. Ödev IX: Moda ve Şehir
12) Türler V: Foto röportaj ve Fotoğrafik Günlük türlerinin tanımı. Ödev X: Mizah: Pastiş ve Parodi içeren fotoğraflar.
13) Final Projesi fikirleri ve tartışma.
14) Final Sunumları, yorumlar/eleştiriler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Davis, Harold. Creative Composition. John Winley&Sons, 2009.
Freeman, Michael. The Photographer’s Eye. Focal Press, 2009
DuChemin, David. Within the Frame: The Journey of Photographic Vision. New Riders, 2009.
Branbaum, Bruce. The Art of Photography: An Approach to Personal Expression
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 64
Ödevler 4 12
Final 1 6
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.