VCD3134 Photography for DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3134 Tasarım Amaçlı Fotoğraf Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin iki temel hedefi bulunmaktadır;
İlki biçimsel bir eğilim içerisinde fotoğraf aracının tasarım, kompozisyon ve algı süreçleri gibi orta ve ileri düzey tekniklerini araştırmaktır.
İkincisi, bağlamsal bir çerçeve içerisinde fotoğraf aracı ve kavramlar arasında ilişki kurmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kompozisyonun temel öylelerini adlandırma
II.Fotoğrafın anlatısal rolünün bilgisinde olma
III. Fotoğraf uygulamaları ve bağlam-kavram ilişkisini tanımlama
IV. Görsel öğeleri farklı fotoğraf türleri içerisinde karşılaştırma.
V. Görsel öğeleri çeşitli fotoğraf uygulama ve türlerinde kullanma beceresi göstermek
VI. Fotoğraf makinesi değişkenlerini anlam yaratma amacı ile kullanabilme becerisi kazanmak

Dersin İçeriği

Belgesel, portre, soyut ve haber fotoğrafı gibi türlerle, onların biçimsel oluşumları, sanatsal yaratım süreçleri ve uzam ile ilişkileri bu dersin temel konuları olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Fotoğraf Bilgisinin Gözden Geçirilmesi: Makine türlerinin ve lenslerin fotoğrafik görüntü üzerine etkisi Görsel tasarıma filmlerin ve sayısal görüntülerin etkisi Fotoğrafik ögelerin (diyafram. Örtücü, filtre vb.) farklı tasarım öğelerini yaratma sürecine etkisi
2) Kompozisyon: Kendinizi ve fotoğrafik tarzınızı tanıma. Seçilmiş portfolyolar hakkında tartışma Görsel tasarımda kompozisyon ve ögelerinin temelleri. Birlik, denge, uyum, üçler kuralı ve altın oran gibi kavramların tanımlanması.
3) Görsel Öğe Olarak Işık Işık ve gölgenin tarihsel kullanımı Işığın temel karakteristiği Renk ve Işık arasındaki ilişki Odev 1: Üçler Kuralı
4) Fotoğraf Uygulamalarında Uzamı Tanıma Nesneler ve uzam arasındaki ilişki. Farklı mekânsal uzamlar içerisinde bilinen objelerin temsili. Ödev II: Chiaroscuro
5) Kendini Fotoğraflamak: Öz portrenin tarihsel evrimi. Çağdaş öz portre örnekleri. Öz portre tarzın içerisinde alegori ve metafor yaratma. Anlam yaratmak için mekanın kullanılmas.ı Ödev III / Bağlam: Ev ve Objeler Çevrenizle ilgili tekin ya da tekinsiz bakışınızı tanımlayan ev içi ve/veya dışındaki objelerin fotoğrafları
6) Ötekilerin Fotoğraflanması: Görsel sanatlarda portre tarzının tarihsel evrimi, Portre fotoğrafçılarından çağdaş örnekler. Aile fotoğrafları ve fotoğrafik görüntüleri art-bellek ile olan ilişkisi, Bulunmuş/Keşfedilmiş görüntüler Ödev IV / Context: Alegorik Öz portreler
7) Türler I : Belgesel Fotoğraf: Belgesel Fotoğrafın tarihi. Belgesel, Basın fotoğrafı ve röportaj tarzı arasındaki ilişki. Çağdaş Belgesel Fotoğrafta temel konular, Sokak Fotoğrafının gelişimi (1930lar-2000ler). Odev V / Baglam: Aile Fotoğrafları Toplumsal Sınıf, kültür vb. Bağlamında aileyi tanımlayan fotoğraflar
8) Türler II : Soyut Fotoğraf Soyut ve Soyutlamanın anlamı. Soyutlamanın modern ve post modern kullanımı. Metafor, metonomi ve sinekdoşun sanat deneyimleri içerisindeki tanımı. Ödev VI: Sokak Fotoğrafı
9) Türler III: Manzara: Türün tarihsel gelişimi. Türün farklı alt-türleri. Uygulamanın kent ve kırsal uygulamaları arasındaki farklılıklar. Ödev VII: Soyutlama: Metafor/Mertonomi ve sinekdoşu ifade eden soyut ya da yarı-soyut fotoğraflar
10) Türler IV: Moda: Türün tarihsel gelişimi Sanatsal dönemler içerisinde türün temsil yöntemleri Türün günümüz uygulamaları Ödev VIII: Bağlam: Kent Manzarası karşısında Kır Manzarası Konuyla ilgili eleştirel bakışı temsil eden Kentsel ve/veya kırsal uzamların temsili
11) Mizah: Temsil içerisinde pastiş ve parodini tanımı. Yeninden üretim ve taklitin anlamı ve rolü. Ödev IX: Moda ve Şehir
12) Türler V: Foto röportaj ve Fotoğrafik Günlük türlerinin tanımı. Ödev X: Mizah: Pastiş ve Parodi içeren fotoğraflar.
13) Final Projesi fikirleri ve tartışma.
14) Final Sunumları, yorumlar/eleştiriler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Davis, Harold. Creative Composition. John Winley&Sons, 2009.
Freeman, Michael. The Photographer’s Eye. Focal Press, 2009
DuChemin, David. Within the Frame: The Journey of Photographic Vision. New Riders, 2009.
Branbaum, Bruce. The Art of Photography: An Approach to Personal Expression
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 64
Ödevler 4 12
Final 1 6
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek