Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilirliği Anlamak
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
2) |
BM Sürdürülebilir kalkınma Hedefleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
3) |
Sürdürülebilir Tüketim
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
4) |
Sürdürülebilir Tüketimde Tutum-Davranış Boşlukları (Yeşil boşluklar)
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
5) |
Tüketici davranışı, Aşırı Tüketim ve Gönüllü sadelik
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
6) |
Sürdürülebilir Tüketimde Tutum-Davranış Açığı, Motivasyon Davranış Değişikliği
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
7) |
LOHAS: Sürdürülebilirlik ve Sağlık Odaklı Yaşamtarzı
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
8) |
Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
9) |
Sürdürülebilirlikte Pazarlamanın Rolü
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
10) |
Sürdürülebilirlik Ürünler ve Hizmetler
Sürdürülebilir Tedarik Zincirleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
11) |
Sosyal Etki Yaratmak
|
Ders notları / Makale / Vaka |
12) |
Etik ve Sorumlu İş Yapma Biçimleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
13) |
Sürdürülebilirliği İletişime Geçirmek ve Yönetmek |
Ders notları / Makale / Vaka
|
14) |
Paylaşım Ekonomisi
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Robertson, M. (2017). Sustainability principles and practice. Taylor & Francis. Lee, N. R., & Kotler, P. (2015). Social marketing: Changing behaviors for good. Sage Publications. Sustainability Marketing, Belz / Peattie (2012) Wiley ISBN: 978-1119966197 Additional readings will be posted in Itslearning.
|
Diğer Kaynaklar: |
Nidumolu, R., Prahalad, C. K., & Rangaswami, M. R. (2009). Why sustainability is now the key driver of innovation. Harvard business review, 87(9), 56-64. Kotler, P. (2011). Reinventing marketing to manage the environmental imperative. Journal of marketing, 75(4), 132-135. Griskevicius, V., Cantú, S. M., & Van Vugt, M. (2012). The evolutionary bases for sustainable behavior: Implications for marketing, policy, and social entrepreneurship. Journal of Public Policy & Marketing, 31(1), 115-128. Chouinard,Y., J. Ellison. ve R. Ridgeway. (2011). The Sustainable Economy. Harvard Business Review. 52-62.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. |
|
2) |
Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
|
3) |
Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. |
|
4) |
Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. |
|
5) |
Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. |
|
6) |
Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. |
|
7) |
En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. |
|
8) |
Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. |
|
9) |
Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. |
|
11) |
Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. |
|
12) |
Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda bilgi sahibidir. |
|
14) |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. |
|
15) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
16) |
Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. |
|
17) |
Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. |
|
18) |
Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |
|