Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilirliği Anlamak
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
2) |
BM Sürdürülebilir kalkınma Hedefleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
3) |
Sürdürülebilir Tüketim
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
4) |
Sürdürülebilir Tüketimde Tutum-Davranış Boşlukları (Yeşil boşluklar)
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
5) |
Tüketici davranışı, Aşırı Tüketim ve Gönüllü sadelik
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
6) |
Sürdürülebilir Tüketimde Tutum-Davranış Açığı, Motivasyon Davranış Değişikliği
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
7) |
LOHAS: Sürdürülebilirlik ve Sağlık Odaklı Yaşamtarzı
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
8) |
Sürdürülebilir İş Yapma Biçimleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
9) |
Sürdürülebilirlikte Pazarlamanın Rolü
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
10) |
Sürdürülebilirlik Ürünler ve Hizmetler
Sürdürülebilir Tedarik Zincirleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
11) |
Sosyal Etki Yaratmak
|
Ders notları / Makale / Vaka |
12) |
Etik ve Sorumlu İş Yapma Biçimleri
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
13) |
Sürdürülebilirliği İletişime Geçirmek ve Yönetmek |
Ders notları / Makale / Vaka
|
14) |
Paylaşım Ekonomisi
|
Ders notları / Makale / Vaka
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Robertson, M. (2017). Sustainability principles and practice. Taylor & Francis. Lee, N. R., & Kotler, P. (2015). Social marketing: Changing behaviors for good. Sage Publications. Sustainability Marketing, Belz / Peattie (2012) Wiley ISBN: 978-1119966197 Additional readings will be posted in Itslearning.
|
Diğer Kaynaklar: |
Nidumolu, R., Prahalad, C. K., & Rangaswami, M. R. (2009). Why sustainability is now the key driver of innovation. Harvard business review, 87(9), 56-64. Kotler, P. (2011). Reinventing marketing to manage the environmental imperative. Journal of marketing, 75(4), 132-135. Griskevicius, V., Cantú, S. M., & Van Vugt, M. (2012). The evolutionary bases for sustainable behavior: Implications for marketing, policy, and social entrepreneurship. Journal of Public Policy & Marketing, 31(1), 115-128. Chouinard,Y., J. Ellison. ve R. Ridgeway. (2011). The Sustainable Economy. Harvard Business Review. 52-62.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
12) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
14) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|