AIN1003 Freshman SeminarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
AIN1003 Birinci Sınıf Semineri Güz 1 0 1 1

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MUSTAFA ÜMİT ÖNER
Dersin Amacı: The objective is to give students the main concepts of Artificial Intelligence and to introduce faculty members.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
It offers an opportunity for students to understand how to use Artificial Intelligence effectively in real world problems and what the limitations of AI are. It also allows them to work closely with a faculty member from the Department of Artificial Intelligence Engineering on a topic of interest. In this way, it is designed to intensify the intellectual experience of first year students in the field of Artificial Intelligence.

Dersin İçeriği

The Freshman Seminar is a discussion-based course which helps the first-year students to adopt AI Engineering program.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Definition of Natural Intelligence and Artificial Intelligence
2) Mathematical Definition of and Brief History of Artificial Intelligence
3) Intelligent Agents and Problem Solving By Searching
4) Intelligent Agents and Problem Solving By Searching
5) Game Playing and Adversarial Search
6) Computer Vision and Artificial Neural Networks
7) Computer Vision and Artificial Neural Networks
8) Introduction to Machine Learning
9) Introduction to Deep Learning; MIDTERM EXAM
10) Applications of Deep Learning
11) AI Projects in Turkey
12) AI Projects in the world
13) Intelligence vs. Extelligence
14) Cyber Society and Ethics

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stuart Russell, Peter Norvig, "Artificial Intelligence: A Modern Approach" (3rd Edition), Prentice Hall, ISBN-10: 0-13-604259-7, 2010.
Diğer Kaynaklar: Stuart Russell, Peter Norvig, "Artificial Intelligence: A Modern Approach" (3rd Edition), Prentice Hall, ISBN-10: 0-13-604259-7, 2010.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 34

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. 5
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 5
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. 5
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. 5
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. 5
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. 5