NUR3005 Child Health and Diseases Nursing IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR3005 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I Güz 4 0 4 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Çocuk sağlığını birey, aile ve toplum kapsamı içinde aile merkezli bakım yaklaşımıyla ele alarak temel sağlık hizmetleri felsefesi doğrultusunda çocuk sağlığının değerlendirilmesi, geliştirilmesi, korunması ve sürdürülmesi konularında bilgi, beceri ve problem çözme yeteneği kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1 Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığını etkileyen faktörleri açıklar.
2 Çocuğun aile ve toplumdaki yerini, önemini bilir ve çocuk haklarını savunur.
3 Çocuğun büyüme ve gelişmesini değerlendirir, aile/çocuğa eğitim ve danışmanlık yapar.
4 Çocuğun beslenme durumunu değerlendirir, aile/çocuğa eğitim ve danışmanlık yapar.
5 Çocuk ve aile yönelik birincil, ikincil ve üçüncül koruma düzeylerinde hemşirelerin üstlenebilecekleri sorumlulukları bilir.
6 Çocuk ve aileye bütüncü felsefeye uygun, aile merkezli ve atravmatik hemşirelik bakımını planlar, uygular, sonuçlarını değerlendirir.
7. Çocuklarda görülen hastalıkların bakımında yenilikçi yaklaşımları kullanır. "






Dersin İçeriği

Bu ders; dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının değerlendirilmesi, Çocuk hakları, Çocuk istismarı ve ihmali, Hastalık ve hastaneye yatmanın çocuk ve aile üzerine etkileri, Büyüme gelişme, Çocuklarda ilaç uygulamaları, Çocukluk yaşlarında beslenme, kazalar ve sık görülen akut/kronik hastalıklar konularını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı Çocuğun Tarihsel Gelişimi Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu Çocuk Hakları Çocuk Hemşiresi ve Aile Merkezli Bakım
2) Çocuk Hemşireliği İle İlgili Uygulamalar ( İlaç Uygulamaları, Yaşam Belirtilerinin Ölçümü, Materyal Toplama, Oksijen Uygulaması, Fiziksel Ölçümler ve Bebeğin Hijyenik Bakımı vb)
3) Çocuk İstismarı ve İhmalii
4) Hastalık/Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerine Etkileri
5) Çocukluk Dönemlerinde Büyüme - Gelişme ve Sağlam Çocuk İzlemi
6) Çocukluk Dönemlerinde Büyüme - Gelişme ve Sağlam Çocuk İzlemi
7) Çocukluk Yaşlarında Beslenme ve Beslenme Bozuklukları
8) Ara Sınav
9) Çocukluk Yaşlarında Beslenme ve Beslenme Bozuklukları
10) Yenidoğan Dönemi
11) Çocukluk Yaşlarında Sık Görülen Kazalar ve Zehirlenmeler
12) Çocukluk Yaşlarında Sık Görülen Akut/Kronik Hastalıklar ve Yenilikçi Hemşirelik Yaklaşımı (Akut Durumlar ve Hastalıklar)
13) Çocukluk Yaşlarında Sık Görülen Akut/Kronik Hastalıklar ve Yenilikçi Hemşirelik Yaklaşımı (Akut Durumlar ve Hastalıklar)
14) Çocukluk Yaşlarında Sık Görülen Akut/Kronik Hastalıklar ve Yenilikçi Hemşirelik Yaklaşımı (Kronik Hastalıklar) Ders Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: "1. Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği 1 ve 2, Bizim Büro Basımevi Tesisleri, Ankara.
2. Büyükgönenç L, Törüner E (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Temel Yaklaşımlar, Göktuğ Yayıncılık, Ankara.
3. Dadoğlu T, Görak G (2008). Temel Neonotoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
4. Temel Pediatri (2010). Editörler: E Hasanoğlu, R Düşünsel, A Bideci Güneş Tıp Kitapevi, Ankara.
5. Pediatri Hemşireliği (2013). Editörler: Z. Conk, Z. Başbakkal, H. Bal Yılmaz, B. Bolışık, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara.
6. Hay W.W, Levin M.J, Sondheimer J.M, Deterding R.R (2012). Güncel Pediatri Tanı ve Tedavi. Çeviri Editörü: F. Sarıalioğlu, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara.
7. Sevim Savaşer S, Yıldız S (2009). Hemşireler İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul.
8. Ekşi A (2010). Ben Hasta Değilim. İkinci baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.

"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 4
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 2