NUR2002 Surgical Diseases Nursing IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR2002 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği I Bahar 4 0 4 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Öğrenciye hasta ve ailesine holistik bir yaklaşımla bakım verme cerrahi yolla tedavi edilecek hastanın ameliyat öncesi, sırası ve sonrası bakımını sürdürebilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Cerrahi hastalıklarla ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir.
2. Cerrahinin psikolojik ve spirütüel yönünü tanımlar.
3. Ameliyat öncesi ve sonrasında görülen cerrahi semptomları bilir.
4. Cerrahi hastalıkların bakımını bilir ve uygular.
5. Cerrahi yara bakımda inovasyonu araştırır ve geliştirir.
6. Cerrahi ağrının giderilmesinde yeni hizmet tasarımı kullanır. "

Dersin İçeriği

Bu ders; Cerrahinin tarihsel gelişimi, tanımı, cerrahi hemşireliğine etki eden kavramlar, cerrahi süreçte bakım, ameliyathanenin özellikleri ve çalışma koşulları, ameliyat sonu bakım ve komplikasyonların önlenmesi,cerrahi alan enfeksiyonlarından korunma, cerrahi semptomlar, kanser cerrahisi, bazı özel dal cerrahi uygulamaları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cerrahinin Tanımı ve Tarihçesi Cerrahi Gerektiren Durumlar Cerrahinin Sınıflandırılması Günübirlik Cer.
2) Cerrahinin Hasta Üzerine Etkileri Cerrahide Kültürel Bakım
3) Cerrahi kavramlar- Asepsi, Cerrahi kavramlar- Kanama- Hipovalemik Şok
4) Cerrahi kavramlar- Yanıklar ,Cerrahi kavramlar- Yara Bakımı ve İnovasyon
5) Cerrahi kavramlar- Sıvı- elektrolit denge/dengesizlikleri Cerrahi Semptomlar (Bulantı-Kusma-Konstipasyon-Diyare)
6) Cerrahi Ağrı Cerrahide risk yaratan durumlar, değerlendirme ve yeni hizmet tasarımı
7) Ara Sınav
8) Hızlandırılmış İyileşme Protokolleri, Cerrahi Süreç 1- (Ameliyat Öncesi)
9) Cerrahi Süreç 2- (Ameliyat Sırası- Ameliyathane hemşireliği)Örnekleri korunması-saklanması Cerrahi Süreç 3- (Ameliyat Sonrası- Erken dönem bakım)
10) Cerrahi Süreç 4- (Ameliyat Sonrası- Geç Dönem Bakım ve Komp. Önlenmesi, Evde bakım, Kanser Cerrahisi
11) GİS Cerrahisi
12) Kalp cerrahisi, Endokrin Cerrahi (troid, meme)
13) Endokrin Cerrahi (troid, meme)
14) Ortopedik yaralanmalar/Organ ve Doku nakilleri Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1. Eti Aslan F (2015). Cerrahi Bakım. Vaka Analizleri ile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara.
2. Eti Aslan F. (2015). Asepsi, Acıbadem Yayınları, İstanbul.
3. Eti Aslan F. (2014). Ağrı; Doğası ve Kontrolü, 2. Baskı, Akademisyen Kitabevi, Ankara.
4. Karadakovan A, Eti Aslan F. (2014). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Akademisyen Kitabevi, Ankara
5. Aksoy G, Kanan N, Akyolcu N. (2012). Cerrahi Hemşireliği I, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
6. Lewis SL, Dirksen SR, Heitkemper MM, Bucher L, Camera IM. (2011). Medical-surgical nursing: Assessment and management of clinical problems 8 th Ed. St.Louis Missouri: Mosby Elsevier
7. Smeltzer SC, Bare BG. (2010). Medical Surgical Nursing 9th Ed. Philadelphia: Lippincott.
8. Woods SL. (2010). Medical Surgical Nursing: A Pathophysiological Approach 1st Ed. Philadelphia: Lippincott Williams &Wilkins.
9. Guyton AC, Hall J. (2007) Tıbbi Fizyoloji (Çev. Edt.) Çavuşoğlu H., Çağlayan Yeğen B, Aydın Z, Alican İ, 11.Basım, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul "
Diğer Kaynaklar: "1. Eti Aslan F (2015). Cerrahi Bakım. Vaka Analizleri ile Birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara.
2. Eti Aslan F. (2015). Asepsi, Acıbadem Yayınları, İstanbul.
3. Eti Aslan F. (2014). Ağrı; Doğası ve Kontrolü, 2. Baskı, Akademisyen Kitabevi, Ankara.
4. Karadakovan A, Eti Aslan F. (2014). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Akademisyen Kitabevi, Ankara
5. Aksoy G, Kanan N, Akyolcu N. (2012). Cerrahi Hemşireliği I, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
6. Lewis SL, Dirksen SR, Heitkemper MM, Bucher L, Camera IM. (2011). Medical-surgical nursing: Assessment and management of clinical problems 8 th Ed. St.Louis Missouri: Mosby Elsevier
7. Smeltzer SC, Bare BG. (2010). Medical Surgical Nursing 9th Ed. Philadelphia: Lippincott.
8. Woods SL. (2010). Medical Surgical Nursing: A Pathophysiological Approach 1st Ed. Philadelphia: Lippincott Williams &Wilkins.
9. Guyton AC, Hall J. (2007) Tıbbi Fizyoloji (Çev. Edt.) Çavuşoğlu H., Çağlayan Yeğen B, Aydın Z, Alican İ, 11.Basım, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul "

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 20
Ödev 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 4
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 2
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 3
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 2