NUR2001 Medical Diseases Nursing IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR2001 İç Hastalıkları Hemşireliği I Güz 4 0 4 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İSMAİL TOYĞAR
Dersin Amacı: Dersin amacı; Öğrenciye dünyada ve ülkemizde morbidite ve mortalitesi yüksek hastalıkların belirti-bulguları, fizyopatolojisi, tanı tedavi planları, hastalıklardan korunma hakkında bilgi sahibi olma, hasta eğitimi yapabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
"Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. İç hastalıkları ile ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir.
2. Hastayı fiziksel, psikolojik ve sosyal bir bütün olarak tanımlar.
3. Sistemlerle ilgili sağlık sorunlarını ve dahili hastalıkları bilir.
4. İç hastalıklarının bakımını yapar.
5. Hemşirelik bakımını gerektiren durumlarda problem çözme becerisini etkili bir şekilde kullanır. "


Dersin İçeriği

"
Bu ders; Dahili hastalıkları hemşireliğinde temel kavramlar, homeostazis ve homeostazisi bozan durumlar, sıvı-elektrolit, asit-baz dengesi ve dengesizlikleri, kanser, kanser tedavileri, kanser hastasının bakımı, anemiler-lösemiler, kanama bozuklukları, lenfomalar, kan hastalıklarında bakım, ritm ve ileti bozuklukları, koroner arter hastalıkları, yapısal enfeksiyöz ve enflamatuar kalp hastalıkları, kalp yetersizliği, vasküler hastalıklar ve periferik dolaşım bozuklukları, hipertansiyon, kalp hastalıklarında bakım, üst solunum sistemi enfeksiyonları, atelektazi - akciğer tüberkülozu, pnömoni, KOAH, astım, solunum sistemi hastalıklarında bakım, üst üriner sistem enfeksiyonları, glomerul hastalıkları, böbrek yetersizliği, diyaliz, böbrek hastalıklarında bakım, immun sistem yetersizlikleri, aıds, aşırı duyarlılık reaksiyonları ve alerjik hastalıklar, immun sistem hastalıklarında bakım, romotoid artrit, osteoartrit, osteoporoz, fibromiyalji, gut, eklem ve bağ dokusu hastalıklarında bakım, gastrit, ülser, kolit, hepatitler, siroz, karaciğer yetmezliği, sindirim sistemi hastalıklarında bakımı, bilinç düzeyi değişiklikleri, Serebro Vasküler Hastalıklar (SVH), Kafa İçi Basınç Artışı Sendromu (KİBAS), epilepsi, myasteni gravis, parkinson, sinir sistemi hastalıklarında bakım, diyabet, hipo/hipertiroidizm - cushing sendromu, endokrin sistem hastalıklarında bakım içerir"

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İç Hastalıkları Hemşireliğinde Temel Kavramlar, Homeostazis ve Homeostazisi Bozan Durumlar Sıvı- Elektrolit dengesi hesaplama: Hipervolemi yönetimi: Ödem Hipovolemi yönetimi: Dehidratasyon Asit baz dengesizlikleri: Asidoz, Alkaloz
2) Kanserde bakım-Evde ve hastanede bakım Semptomlar: Yorgunluk, Ağız kuruluğu ve Oral mukozitler, Saç dökülmesi (Alopesi)
3) Anemiler, Lösemiler, Lenfomalar, Kanama bozuklukları
4) Sarılık, Kilo kaybı / kilo artışı Dispne, Öksürük, Balgam çıkarma Pnömonide bakım
5) Tüberkülozda bakım KOAH da bakım Astımda bakım
6) Disritmili hastanın izlenmesi (semptomlar ve EKG) ve bakımı Akut Kalp Sorunları olan hastanın bakımı( Koroner Arter Hastalıkları)
7) Ara Sınav
8) Kalp Yetersizliğinde bakım ve eğitim Hipertansiyonda bakım ve eğitim
9) Böbrek yetersizliği diyaliz
10) Gastrit, Ülser, Kolit Hepatitler, Siroz, Karaciğer Yetmezliği
11) Bilinç Düzeyi Değişikliklerinde bakım Epilepsili hastanın bakımı
12) Diyabet bakımı Cushing Sendromu ve kortikosteroid alan hastanın Bakımı
13) Eklem ve bağ Dokusu Hastalıklarında Bakım: Romatoid Artrit, Osteoartrit, Osteoporoz Fibromiyalji, Gut
14) İmmun Sistem Yetersizlikleri: AIDS li hastanın bakımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1. Çalungu S, Sıva A, Tuzcu M. (2008). Cecil Essential of Medicine Türkçesi 7 th Ed. İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri
3. Dentlinger N, Ramdin V. (2015) Dahili ve Cerrahi Hemşireliği 3.Basım. Çeviri Editörleri. S. Çelik, Ö. Usta Yeşilbalkan, Ankara: Nobel Akademik yayıncılık.
4. Dolar E. (2005). İç Hastalıkları İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri
5. Durna Z, Akın S, Özdilli K (2009). İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi. Ed. Z. Durna, 1. Baskı, İstanbul: Cinius yayınları.
6. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklar ve Bakım, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri
7. Ganong, William F. (2005). Review of medical physiology,New York: McGraw-Hill Medical.
8. Karadakovan A, Eti Aslan F. (2017). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım. Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi.
9. Lewis S,L, Heitkemper M,M, Dirksen S,R, O'Brien P,R. (2007) Medical-surgical nursing: Assessment and management of clinical problems 7 th Ed. St.Louis Missouri: Mosby Elsevier
10. Lewis SL, Dirksen SR, Heitkemper MM, Bucher L, Camera IM. (2011) Medical-surgical nursing: Assessment and management of clinical problems 8 th Ed. St.Louis Missouri: Mosby Elsevier
11. Smeltzer SC, Bare BG. (2000). Medical Surgical Nursing 9th Ed. Philadelphia: Lippincott.
"
Diğer Kaynaklar: National and international periodicals, related web pages

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 4
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 2
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 1
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 3
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 2