HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR1004 | Hemşirelik Esasları II | Bahar | 0 | 12 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersin Amacı: | Öğrencinin; hemşirelik felsefesi ve bireyin gereksinimleri doğrultusunda, hemşirelik model ve kuramlarını kullanarak; birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi, sağlık sorunlarının tanılanması, uygun girişimlerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi konusunda beceri kazanmasını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hemşireliğin doğasını ve süreci kavrar. 2. Sağlıklı/hasta bireyin sorunlarını belirler, bir modele göre bakım sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 3. Hasta için güvenlik önlemlerini alır. 4. Hasta kabulü ve taburculuğu, yatak yapmayı kavrar ve uygular. 5. Sıcak ve soğuk uygulamaları kavrar ve uygular. 6. Öz bakım uygulamalarını kavrar ve uygular. 7. Asepsiyi bilir ve asepsi kurallarını uygular. 8. Oral ve parenteral ilaç uygulamalarını kavrar ve uygular. 9. Boşaltım, solunum ve üriner sistem uygulamalarını kavrar ve uygular. |
“Yaşam Modeline Dayalı Hemşirelik Modeli” doğrultusunda; sağlık tanılaması için veri toplama, hastanın hareket ettirilmesi ve vücut mekaniği, hasta kabulü ve taburculuk, sıcak ve soğuk uygulama, öz bakım uygulamaları, asepsi, ilaç uygulamaları, boşaltım, solunum ve üriner sistem ve uygulamalarına yönelik pratik uygulamaları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "Dersin tanıtımı Yaşam Modeline Dayalı Hemşirelik Modeli, Hemşirelik Süreci, Dökümantasyon Hasta Kabul-Nakil-Taburculuk, İletişim aktivitesi, " | |
2) | Hareket aktivitesi, Hasta Ünitesi | |
3) | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi | |
4) | İlaç Uygulamalarına Giriş, Oral Yolla İlaç Uygulama, Lokal İlaç Uygulamaları | |
5) | Parenteral İlaç Uygulamaları | |
6) | IV ilaç uygulamaları | |
7) | Sıvı-elektroid ve Asit-Baz Dengesi, IV serum infüzyonları | |
8) | Kişisel Temizlik ve Giyim Aktivitesi, Beden Isısını Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi | |
9) | Ara Sınav-uygulama sınavı | |
10) | Beslenme Aktivitesi | |
11) | Boşaltım aktivitesi (GİS) | |
12) | Boşaltım aktivitesi (üriner) | |
13) | Uyku ve Dinlenme Aktivitesi, Cinselliği İfade Etme Aktivitesi, Ölüm | |
14) | Tamamlayıcı tedaviler, Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | "1. Aştı TA, Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. 2. Ay F. (2007). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul; Medikal Yayıncılık. 3. Birol L (2016). Hemşirelik Süreci. Nobel Kitabevi. 4. Craven RF, Hirnle CJ. (2017). Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 8th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia. 5. Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM. (2017). Fundamentals of Nursing, 9th Edition, Elsevier, USA. 6. Potter AP, Perry AG. (2009). Fundamentals of Nursing. 7 th Edition. Mosby Elsevier. Missour 7. Roper N, Logan W, Tierney A. (1998). The elements of nursing. A model for nursing based on a model of living. Fourth edition. Churcill Livingstone. 8. Sabuncu N, Ay F. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakımı ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul. 9. Sabuncu N, Alpar ŞE, Karabacak Ü, Karabacak BG, Şenturan L, Orak NŞ, Şahin AO. (2008). Hemşirelik Esasları Temel Beceriler Rehberi, İstanbul: İstanbul Medikal Yayıncılık. " |
Diğer Kaynaklar: | Yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınlar, konuyla ilgili web sayfaları National and international periodicals, related web pages |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Sunum | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 13 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 3 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 2 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |