İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4156 | Ses Sanatları | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, elektronik müziğin tarihsel ve estetik gelişiminden yola çıkarak, ses kavramını merkeze alan sanat formlarını incelemeyi ve işitsel öğeler içeren tüm sanat disiplinlerine dair çok katmanlı bir analitik yaklaşım geliştirmeyi hedeflemektedir. Teknoloji tarihine ve ses sanatına yönelik yaratıcı etkinliklerin ayrılmaz özellikleri olan temel ses işleme ve ses sentezi tekniklerine dair altyapı oluşturmanın yanı sıra öğrenciler dönem boyunca kendi işlerini tasarlayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) 20. yüzyıl sanat tarihi üzerine ileri düzeyde bakış açısı geliştirebilmek. 2) Ses sanatları ve teknoloji arasındaki etkileşimi tarihsel bağlamda incelemek. 3) Disiplinler arası sanat bakış açısı kazanmak. 4) Çağdaş sanat bağlamında güncel ses yaklaşımlarını tanımak. 5) Eleştirel bir dinleme yaklaşımı oluşturmak. 6) Temel akustik ve psikokakustik kavramlarını öğrenmek. 7) Dijital sesin temel ilkeleri hakkında temel bilgi sahibi olmak. 8) Ses yazılım uygulamaları ile ilgili temel tecrübe sahibi olmak. 9) Ses işleme ve ses sentezi tekniklerine dair bir bakış açısı kazanmak. 10) Özgün ses sanatı eserleri tasarlamak. |
Müzik ve teknoloji tarihi, ses sanatları, kritik dinleme, sayısal ses, ses yazılımları, sinyal işleme ve sentezleme, ses enstalasyonları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve ders programını değerlendirme | |
2) | Batı Müziğinin Kısa Tarihi ve Elektronik Kompozisyonun Temel Kavramları | |
3) | Ses Teknolojisi Tarihi | |
4) | Elektronik Müziğin Evrimi | |
5) | Dijital Çağ I | |
6) | Dijital Çağ II | |
7) | Akustik ve Psikoakustik | |
8) | Kritik Dinleme | |
9) | Ses İşleme ve Sentezleme I | |
10) | Ses İşleme ve Sentezleme II | |
11) | Alan Kaydı ve Akustik Ekoloji | |
12) | Ses Enstalasyonları | |
13) | Final Projesi Değerlendirme I | |
14) | Final Projesi Değerlendirme II |
Ders Notları / Kitaplar: | Chadabe, Joe. 1997. Electric Sound: The Past and Promise of Electronic Music. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. Cox, Christoph & Warner, Daniel. 2009. Audio Culture: Readings in Modern Music. New York: Continuum Manning, Peter. 1985. Electronic & Computer Music. New York: Oxford University Press. Wishart, Trevor. 1996. On Sonic Art. (2nd edn.) New York: Routledge |
Diğer Kaynaklar: | Emmerson, Simon. 1986. The language of Electro-acoustic Music. London: The Macmillan Press. Landy, Leigh. 2007. Understanding the Art of Sound Organization. London. MIT Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 1 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | 5 |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | 1 |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 5 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 4 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | 5 |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | 4 |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 5 |