VCD4156 Sonic ArtsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4156 Ses Sanatları Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, elektronik müziğin tarihsel ve estetik gelişiminden yola çıkarak, ses kavramını merkeze alan sanat formlarını incelemeyi ve işitsel öğeler içeren tüm sanat disiplinlerine dair çok katmanlı bir analitik yaklaşım geliştirmeyi hedeflemektedir. Teknoloji tarihine ve ses sanatına yönelik yaratıcı etkinliklerin ayrılmaz özellikleri olan temel ses işleme ve ses sentezi tekniklerine dair altyapı oluşturmanın yanı sıra öğrenciler dönem boyunca kendi işlerini tasarlayacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 20. yüzyıl sanat tarihi üzerine ileri düzeyde bakış açısı geliştirebilmek.
2) Ses sanatları ve teknoloji arasındaki etkileşimi tarihsel bağlamda incelemek.
3) Disiplinler arası sanat bakış açısı kazanmak.
4) Çağdaş sanat bağlamında güncel ses yaklaşımlarını tanımak.
5) Eleştirel bir dinleme yaklaşımı oluşturmak.
6) Temel akustik ve psikokakustik kavramlarını öğrenmek.
7) Dijital sesin temel ilkeleri hakkında temel bilgi sahibi olmak.
8) Ses yazılım uygulamaları ile ilgili temel tecrübe sahibi olmak.
9) Ses işleme ve ses sentezi tekniklerine dair bir bakış açısı kazanmak.
10) Özgün ses sanatı eserleri tasarlamak.

Dersin İçeriği

Müzik ve teknoloji tarihi, ses sanatları, kritik dinleme, sayısal ses, ses yazılımları, sinyal işleme ve sentezleme, ses enstalasyonları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders programını değerlendirme
2) Batı Müziğinin Kısa Tarihi ve Elektronik Kompozisyonun Temel Kavramları
3) Ses Teknolojisi Tarihi
4) Elektronik Müziğin Evrimi
5) Dijital Çağ I
6) Dijital Çağ II
7) Akustik ve Psikoakustik
8) Kritik Dinleme
9) Ses İşleme ve Sentezleme I
10) Ses İşleme ve Sentezleme II
11) Alan Kaydı ve Akustik Ekoloji
12) Ses Enstalasyonları
13) Final Projesi Değerlendirme I
14) Final Projesi Değerlendirme II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chadabe, Joe. 1997. Electric Sound: The Past and Promise of Electronic Music. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Cox, Christoph & Warner, Daniel. 2009. Audio Culture: Readings in Modern Music. New York: Continuum
Manning, Peter. 1985. Electronic & Computer Music. New York: Oxford University Press.
Wishart, Trevor. 1996. On Sonic Art. (2nd edn.) New York: Routledge
Diğer Kaynaklar: Emmerson, Simon. 1986. The language of Electro-acoustic Music. London: The Macmillan Press.
Landy, Leigh. 2007. Understanding the Art of Sound Organization. London. MIT Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 45
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 1
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 5
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 1
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 5
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 4
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 5
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 4
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 3
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 5