VCD4155 Creative Storytelling for AnimationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4155 Animasyon için Yaratıcı Anlatım Güz
Bahar
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders, hareketli görüntü için hikaye anlatımında öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, anlatım için kullanılan öğelerin genel çerçevede ve geniş bir yelpazede yapılan uygulamalar ile yeni ve yaratıcı yöntemleri deneyimlemeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hikaye anlatımının film dili içerisindeki bileşenlerini tanımlamak
2) Anlatıma etki eden faktörleri ayırdedebilmek
3) Hareketli görüntü örnekleri üzerinden anlatı yöntemi tanımlama becerisi edinmek
4) Görsel metafor kullanma becerisi edinmek
5) Anlatıyı güçlendirmek üzere kullanılanabilecek sinematografik, görsel ve işitsel öğeleri tanımlamak
6) Hareketli görüntü diline ait örnekleri değerlendirmek
7) Kavramlara ve anlatılara dayalı zaman bazlı tasarım projeleri geliştirmek

Dersin İçeriği

Ders, animasyon film sanatında görsel dil, film grameri gibi öğeleri kullanarak anlamın güçlendirilmesini sağlamak adına kısa uygulamaları içermektedir. Bu öğelerden metafor ve ses kullanımı, sinematografi, mizansen ve kurgu da yapılan denemeler ile hikaye anlatımı için yeni bakış açıları kazandıracak örnekler sunulmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction - Examples of storytelling
2) "Metafor Hikaye anlatımında anlamı güçlendirme" Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
3) Metafor Yaratıcılığın geliştirilmesi Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
4) Mizansen Görsel Stil ve anlam etkisi Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
5) Mizansen Görsel elemanların kullanımı Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
6) Sinematografi Kamera açıları ve anlatım ilişkisi Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
7) Sinematografi Renk etkisi Cinematography Affect of Color
8) Ses Müziğin anlatımdaki yeri Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
9) Ses Ses efektleri ile anlatım farklılıkları Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
10) Ses Konuşma ve dialog Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
10) Ses Konuşma ve dialog Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
11) Kurgu Olay sıralaması ve dramatik tansiyon Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
12) Kurgu Zamanlama ve hız Seçili filmlerden kısa sekansların gösterimi
13) Tekrar ve Değerlendirme
14) Tekrar ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gerekli notlar ve izlenilecek film sahneleri ders yürütücüsü tarafından haftalık olarak paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Jason Lee, Senaryo Yazım Psikolojisi
Dean Movshovitz, Pixar Storytelling: Rules for Effective Storytelling Based on Pixar's Greatest Films

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 10 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 10 3 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. 4
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. 4
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. 4
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. 5
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. 2
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. 4
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. 4
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. 5
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. 3
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. 1
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. 5
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. 1
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. 5
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3