Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin iki yönlü amacı vardır: İlki, öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması |
|
2) |
Antropoloji nedir? |
Horace Miner, “Body Ritual of the Nacirema” |
3) |
Antropolojinin kökenleri |
Lavenda & Schultz,BÖLÜM 1 |
4) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Sosyal Evrimcilik |
McGee & Warms “Nineteenth-Century Evoltionism” |
5) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Kültürel Relativizm |
McGee & Warms “Historical Particularism” |
6) |
Kültür ve sömürgecilik mirası |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 2 |
7) |
‘Kültür’ün eleştirisi |
Renato Rosaldo “The Erosion of Classic Norms” |
8) |
Vize |
Konu tekrarı ve arasınav |
9) |
Akrabalık ve soy |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9 |
10) |
Aile |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9. |
11) |
Evlilik |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 10 |
12) |
Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet |
Donna Haraway, “Is Female to Male as Nature Is to Culture” |
13) |
Toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri |
Anne Fausto-Sterling, “The Five Sexes: Why Male and Female Are Not Enough” |
14) |
Doğa/Kültür I |
TBA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|