Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu dersin iki yönlü amacı vardır: İlki, öğrencilerin antropolojinin kültür, doğa, etnografi, sosyal tabakalar, akrabalık sistemler, ırk, toplumsal cinsiyet, evlilik, cinsiyet, din gibi temel kavram ve fikirlerini tanımalarıdır. Bu temel kavram, düşünce ve konuların kavranmasını geliştirmek için dünyadaki birçok insan grubundan örnekler kullanılır. İkinci olarak, Türkiye toplumunun bilinçli bir analizini yapabilmek için bu kavram ve perspektifleri hayatımızla ilişkilendiriyoruz. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve dersin çerçevesinin tanıtılması |
|
2) |
Antropoloji nedir? |
Horace Miner, “Body Ritual of the Nacirema” |
3) |
Antropolojinin kökenleri |
Lavenda & Schultz,BÖLÜM 1 |
4) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Sosyal Evrimcilik |
McGee & Warms “Nineteenth-Century Evoltionism” |
5) |
Erken dönem antropoloji teorileri: Kültürel Relativizm |
McGee & Warms “Historical Particularism” |
6) |
Kültür ve sömürgecilik mirası |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 2 |
7) |
‘Kültür’ün eleştirisi |
Renato Rosaldo “The Erosion of Classic Norms” |
8) |
Vize |
Konu tekrarı ve arasınav |
9) |
Akrabalık ve soy |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9 |
10) |
Aile |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 9. |
11) |
Evlilik |
Lavenda & Schultz, BÖLÜM 10 |
12) |
Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet |
Donna Haraway, “Is Female to Male as Nature Is to Culture” |
13) |
Toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri |
Anne Fausto-Sterling, “The Five Sexes: Why Male and Female Are Not Enough” |
14) |
Doğa/Kültür I |
TBA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|