FAE2004 Advanced Life Support Applications IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FAE2004 İleri Yaşam Desteği Uygulama II Bahar 0 4 2 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersin Amacı: Öğrenciye; hayatı tehdit eden ritim bozuklukları ve kardiyak arrest ritimleri kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Entübasyon uygulamasını tanıyabilecektir,
2. Defibrilasyon ve kardiyoversiyon uygulama becerisini açıklayabilecektir,
3. Hayatı tehdit eden ritim bozukluklarını tanımlayabilecektir,
4. İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçları tanıyabilecektir.

Dersin İçeriği

Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri,
Entübasyon,
Defibrilasyon,
Kardiyoversiyon,
Asistoli,
Nabızsız elektriki aktivite,
Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi,
Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi,
Taşikardili hastaya genel yaklaşım,
Dar QRS kompleks taşikardilere yaklaşım,
Geniş QRS kompleks taşikardilere yaklaşım,
Bradikardik hastaya genel yaklaşım,
İleri Yaşam Desteği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, Yok
2) Entübasyon Yok
3) Defibrilasyon Yok
4) Kardiyoversiyon Yok
5) Asistoli Yok
6) Nabızsız elektriki aktivite Yok
7) Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi Yok
8) Ventriküler fibrilasyon ve nabızsız ventriküler taşikardi Yok
9) Taşikardili hastaya genel yaklaşım Yok
10) Dar QRS kompleks taşikardilere yaklaşım Yok
11) Geniş QRS kompleks taşikardilere yaklaşım Yok
12) Bradikardik hastaya genel yaklaşım Yok
13) İleri Yaşam Desteğinde kullanılan ilaçlar Yok
14) Vaka tartışması Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hastane Öncesi Acil Bakımda EKG ve Aritmi Yönetimi - İleri Yaşam Desteği Uygulamaları Ali EKŞİ, Mehdi ZOGHİ, Agah ÇERTUĞ
Diğer Kaynaklar: Çocuklarda Temel ve İleri Yaşam Desteği Uygulamaları AYTUG ATICI Nobel Yayınevi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. 4
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 4
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 2
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 2
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 1
6) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 4
7) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 3
8) Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama 4
9) Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme 1
10) Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama 3
11) Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma 3