İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FAE2003 | İleri Yaşam Desteği Uygulama I | Güz | 0 | 4 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SELMA BAZ |
Dersi Veren(ler): |
BARIŞ MURAT AYVACI |
Dersin Amacı: | Öğrenciye; ileri yaşam desteği uygulamalarının basamaklarını sırasıyla neler olduğunu kavratmak ve tüm basamakları uygun bir şekilde yapabilme becerisini kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İleri yaşam desteği tüm basamaklarını sıralayabilecektir. 2. Solunum desteğinde kullanılan araçları ve oksijen tedavisi uygulamasını tanıyabilecektir. 3. Kalıcı hava yolu yönetimini tanıyabilecektir |
Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama Oksijen Tedavisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanımı, giriş, amaç ve öğr. hedefleri, | Yok |
2) | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama I | Yok |
3) | Erişkinde İleri Yaşam Desteği/Uygulama II | Yok |
4) | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama | Yok |
5) | Çocukta İleri Yaşam Desteği/Uygulama | Yok |
6) | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama I | Yok |
7) | Genel değerlendirme | Yok |
8) | Bebekte İleri Yaşam Desteği/Uygulama II | Yok |
9) | Solunum Desteği Sağlamak | Yok |
10) | Oksijen Tedavisi | Yok |
11) | Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçlar | Yok |
12) | Zor hava yolu yönetimi | Yok |
13) | İleri hava yolu uygulaması | Yok |
14) | Vaka tartışması | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | İleri Yaşam Desteği: European Resuscitation Council, Çev.Ed.leri: Doç.Dr. Kubilay Demirağ, Prof. Dr. Agâh Çertuğ, 2006 (Advanced Life Support: European Resuscitation Council, 5. Ed.). |
Diğer Kaynaklar: | Çocuklarda Temel ve İleri Yaşam Desteği Uygulamaları Prof. Dr. Aytuğ ATICI 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. | 4 |
2) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 4 |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | 2 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | 2 |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | 1 |
6) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | 3 |
7) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | 3 |
8) | Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama | 4 |
9) | Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme | 1 |
10) | Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama | 3 |
11) | Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma | 3 |