FAE1004 Emergency Patient Care IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FAE1004 Acil Hasta Bakımı I Bahar 2 0 2 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersin Amacı: Acil hasta bakımı-1 dersinde; birinci değerlendirme tekniklerini, ikinci değerlendirme
tekniklerini uygulayabilecek ve tıbbi acillerde, acil bakım uygulama yeterlikleri
kazandırabilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hasta değerlendirme tekniklerini özetleyebilecektir.
2) Sistem hastalıklarını tanımlayabilecektir.
3) Sistem hastalıklarına acil bakımı açıklayabilecektir.

Dersin İçeriği

Hasta veya yaralının birinci değerlendirmesini yapmak
Hasta veya yaralının ikinci değerlendirmesini yapmak
Solunum sistemi hastalıklarını değerlendirmek
Kardiyo vasküler sistem hastalıklarını değerlendirmek
Sinir sistemi hastalıklarda acil bakım uygulamak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Birinci Değerlendirme Teknikleri, Hasta veya Yaralının Birinci Değerlendirmesini Yapmak Yok
2) İkinci Değerlendirme Teknikleri, Hasta veya Yaralının İkinci Değerlendirmesini Yapmak Yok
3) Solunum Hastalıklarını Değerlendirmek, İlaç Uygulamaları, Solunum Acilleri (Astım, KOAH, Kronik Bronşit, Amfizem) ve Solunum Acillerinde Acil Bakım Uygulamak Yok
4) Kardiyovasküler Sistem Hastalıklarını Değerlendirmek, Kardiyovasküler Sistem Acilleri (İskemik Kalp Hastalıkları, Hipertansiyon, Konjestif Kalp Yetmezliği, Akut Akciğer Ödemi) Yok
5) Kardiyovasküler Acillerde Acil Bakım Uygulamak Yok
6) Göğüs Ağrılı Hastaya Yaklaşım Yok
7) Nörolojik Hastalıkları Değerlendirmek, Nörolojik Aciller Yok
8) Nörolojik Acillerde Acil bakım Uygulamak Yok
9) Metabolik Aciller, Metabolik Acillerde Acil Bakım Uygulamak Yok
10) Göğüs ağrısı olan hastaya acil bakım uygulamak Yok
11) Sindirim Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek Yok
12) Sinidirim Sistemi Acilleri ve Acil Bakım Uygulamak Yok
13) Karın Ağrılı Hastaya Yaklaşım I Yok
14) Karın Ağrılı Hastaya Yaklaşım II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Par-der Yayınları, EMS A Practical Global Guidebook Tintinalli,
Emergency Care Daniel Limmer 11. basım
Diğer Kaynaklar: Alanda Acil Bakım ... Sağlık Bakanlığı İlk Yardım Ders Notları, Ankara 112 İlk Yardım
Eğitim Notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. 5
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 4
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 3
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 3
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 2
6) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 3
7) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 3
8) Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama 4
9) Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme 2
10) Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama 4
11) Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma 5