SOC2007 Sociological PerspectivesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC2007 Sosyolojik Yaklaşımlar Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders farklı sosyolojik perspektiflerin analizidir. Bu bağlamda sosyal teorileri ve sosyal konuları nasıl anlattıkları değerlendirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar:

1) Farklı sosyolojik teorileri analiz etmek.
2) Klasik sosyoloji kuramlarını eleştirel bir gözle değerlendirmek.
3) Sosyal eşitsizlik ve sınıf konusunda eleştirel değerlendirmede bulunabilmek .
4) Sosyal teoriler ile güncel olayları ilişkilendiribilmek.
5) Sosyal tabakalaşma ve eşitizlik konusunda araştırma tasarlamak.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler klasik ve güncel sosyolojik kuramlar analiz edilecektir. Ana teorilerin yanısıra Auguste Comte, Emile Durkheim, Karl Marx, Max Weber’in yazıları değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Sosyolojik Teori Nedir?
2) Giriş: Toplum ve ilüzyon Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
3) Paris’in Tanrıları: Saint Simon ve Comte Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
4) Yeraltı sosyolojisi: Karl Marx Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
5) En son beyefendi: Alexis de Tocqueville ve Nietzsche’s Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
6) Film ve tartışma Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
7) Konu tekrarı ve ara sınav
8) Protestan ahlakı ve kapitalizm Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
9) Dreyfus'un İmparatorluğu: Emile Durkheim Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
10) Görünmez dünyanın keşfi Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
11) Sosyal sistemin yaratılması Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
12) Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
13) Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
14) Ödev teslimi ve Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The discovery of society, Collins and Makowsky
http://www.mcgraw-hill.co.uk/html/0071267603.html
Sociological classics, edited by Kauzlarich
http://vig.pearsoned.co.uk/catalog/academic/product/0,1144,0131918060,00.html

And weekly readings

Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.