Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş:
Sosyolojik Teori Nedir?
|
|
2) |
Giriş: Toplum ve ilüzyon
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
3) |
Paris’in Tanrıları: Saint Simon ve Comte
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
4) |
Yeraltı sosyolojisi: Karl Marx
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
5) |
En son beyefendi: Alexis de Tocqueville ve Nietzsche’s
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
6) |
Film ve tartışma
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
7) |
Konu tekrarı ve ara sınav |
|
8) |
Protestan ahlakı ve kapitalizm
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
9) |
Dreyfus'un İmparatorluğu: Emile Durkheim
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
10) |
Görünmez dünyanın keşfi
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
11) |
Sosyal sistemin yaratılması
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
12) |
Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
13) |
Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız
|
14) |
Ödev teslimi ve Sunumlar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |