MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4002 | Azınlık Edebiyatı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. Zenci, İtalyan, Yahudi, Irlandalı ve diğer 19. ve 20. yüzyıl göçmen edebiyatını inceleyecektir. İncelenecek olan temalar, etnik ayırım, asimilasyon, entegrasyon ve ‘eritme kabı’ tema ve kuramlarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, * Geleneksel metinlerin dışındaki tema ve edebi biçimleri öğrenecek * Amerikalı kimliğinin farklı açılarını görecek * Kendi bakış açılarını kullanarak farklı konular hakkında eleştirel kompozisyonlar yazacaklar. |
Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Okuma |
2) | House Made of Dawn Tartışma/ Analiz | Okuma |
3) | House Made of Dawn devam | Okuma |
4) | Passages from theoreticians | Okuma |
5) | The Color Purple tartışma /analiz | Okuma |
6) | The Color Purple devam | Okuma |
7) | Roots | |
8) | Bless Me Ultima Tartışma/Analiz | Okuma |
9) | Bless Me Ultima devam | Okuma |
10) | Jasmine | Okuma |
11) | Jasmine devam | Okuma |
12) | Joy-Luck Club tartışma/ analiz | Okuma |
13) | Joy-Luck Club devam | |
14) | Farklı otobiyografilerden Bölümler | Okuma |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). Amy Tan, The Joy Luck Club (London: Penguin, 2006). Bharati Mukherjee, Jasmine (New York: N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). The tv series Roots |
Diğer Kaynaklar: | Passages from: Henry Louis Gates Jr., The Signifying Monkey: A Theory of African-American Literary Criticism. Werner Sollors, Beyond Ethnicity Gloria Anzaldua, Borderlands/La Frontera W. E. B. Du Bois, The Souls of Black Folk Edward Said, Out of Place Richard Rodriguez, Hunger of Memory Marie Lauret et al., Beginning Ethnic American Literature |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |