İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4002 | Azınlık Edebiyatı | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. Zenci, İtalyan, Yahudi, Irlandalı ve diğer 19. ve 20. yüzyıl göçmen edebiyatını inceleyecektir. İncelenecek olan temalar, etnik ayırım, asimilasyon, entegrasyon ve ‘eritme kabı’ tema ve kuramlarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, * Geleneksel metinlerin dışındaki tema ve edebi biçimleri öğrenecek * Amerikalı kimliğinin farklı açılarını görecek * Kendi bakış açılarını kullanarak farklı konular hakkında eleştirel kompozisyonlar yazacaklar. |
Bu ders Amerikan azınlık edebiyatını sosyopolitik bir çerçevede incelemeyi amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | Okuma |
2) | House Made of Dawn Tartışma/ Analiz | Okuma |
3) | House Made of Dawn devam | Okuma |
4) | Passages from theoreticians | Okuma |
5) | The Color Purple tartışma /analiz | Okuma |
6) | The Color Purple devam | Okuma |
7) | Roots | |
8) | Bless Me Ultima Tartışma/Analiz | Okuma |
9) | Bless Me Ultima devam | Okuma |
10) | Jasmine | Okuma |
11) | Jasmine devam | Okuma |
12) | Joy-Luck Club tartışma/ analiz | Okuma |
13) | Joy-Luck Club devam | |
14) | Farklı otobiyografilerden Bölümler | Okuma |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). Amy Tan, The Joy Luck Club (London: Penguin, 2006). Bharati Mukherjee, Jasmine (New York: N. Scott Momaday, House Made of Dawn ( New York: Harper Perennial, 1999). Alice Walker, The Color Purple (Orlando, FL: Mariner Books, 2006). Rudolfo Anaya, Bless Me Ultima (New York: Grand Central Publishing, 1994). The tv series Roots |
Diğer Kaynaklar: | Passages from: Henry Louis Gates Jr., The Signifying Monkey: A Theory of African-American Literary Criticism. Werner Sollors, Beyond Ethnicity Gloria Anzaldua, Borderlands/La Frontera W. E. B. Du Bois, The Souls of Black Folk Edward Said, Out of Place Richard Rodriguez, Hunger of Memory Marie Lauret et al., Beginning Ethnic American Literature |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |