ACL4003 Postmodern LiteratureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ACL4003 Post Modern Edebiyat Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler seçilen postmodern edebiyat örneklerini yakın okuma teknikleri kullanarak inceleyip bu edebi türün belli başlı özelliklerini tanımlayabilecekler. Amerika ve Avrupa'da postmodernizmin ve postmodern edebiyatın gelişimi ile ilgili derinlemesine bilgi edinecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler

* çıkarım yapma, metinlerin yapısını çözümleme gibi farklı okuma stratejilerini kullanmayı

* değişik bakış açılarının kattığı değerin farkındalığıyla yapıcı eleştiri alıp vermeyi

* postmodernizme özgü terminolojiyi kullanmayı

* postmodernizmde sıklıkla işlenen temaları ve yazma tekniklerini

* incelenen yazarların ortak özelliklerini ve bu yazarları birlikte okumanın postmodern edebiyatın temel prensiplerini anlamada nasıl yardımcı olabileceğini

* postmodern edebiyatı diğer edebiyat türleri ile karşılaştırıp farklılıkları tespit etmeyi

öğrenecekler.

Dersin İçeriği

20. yüzyıl İngiliz ve Amerikan edebiyatından postmodern romanlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş -
2) The Floating Opera Okuma
3) The Floating Opera Okuma
4) The Floating Opera Okuma
5) Cat’s Cradle Okuma
6) Cat’s Cradle Okuma
7) Cat’s Cradle Okuma
8) Genel Tekrar Okuma
9) A History of the World in 10 ½ Chapters Okuma
10) A History of the World in 10 ½ Chapters Okuma
11) A History of the World in 10 ½ Chapters Okuma
12) A History of the World in 10 ½ Chapters Okuma
13) Infinite Jest Okuma
14) Infinite Jest Okuma
15) Final -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Floating Opera by John Barth (1956)
Cat’s Cradle by Kurt Vonnegut (1969)
A History of the World in 10 ½ Chapters by Julian Barnes (1989)
Infinite Jest by David Foster Wallace (1996)
Diğer Kaynaklar: Postmodernism, or, The Cultural Logic of Late Capitalism by Frederick Jameson

The Postmodern Condition: A Report on Knowledge by Jean-Francois Lyotard

Postmodernism: A Very Short Introduction by Christopher Butler

A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction by Linda Hutcheon





















































































Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 32 32
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.