Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu derste 20. Yüzyıl Amerikan düzyazısından örnek roman ve öyküler incelenecektir. Seçilen yapıtlar özellikle Doğalcılık, İzlenimcilik, Modernizm ve diğer edebi akımları örnekleyen yapıtlar ve ‘savaş sonrası’ kuşaklardan yazarlar arasından seçilecektir. İşlenecek yazarlar arasında şu isimler sayılabilir S. Anderson, J. London, E. Hemingway, F.S. Fitzgerald, T. Capote, W. Faulkner, J. Steinbeck, K. A. Porter, J. Kerouac, T. Capote; C. Mc Cullers, F. O’Connor, J. D. Salinger, J. Updike, T. Morrison and P. Auster. |
F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby,Sherwood Anderson, “Death in the Woods”,John Steinbeck, The Grapes of Wrath
William Faulkner ve 1940s; (1942, short stories) or one of the Three Famous Short Novels, Ernest Hemingway and the 1950s,The Old Man and the Sea
Truman Capote, “Children on Their Birthdays”, Jerome David Salinger , The Catcher in the Rye, Jack Kerouac & 1960s, On the Road, Toni Morrison & the 1970s, The Bluest Eye, Paul Auster & 1980s, The City of Glass/Cam Kent (First book of The New York Trilogy) |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Modernizm and the 1920li yıllar ve Yitik Kuşak |
F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby |
2) |
Naturalizm & Modernism |
Sherwood Anderson, “Death in the Woods” |
3) |
Doğalcılık, 1930lar, Büyük Buhran |
John Steinbeck, The Grapes of Wrath |
4) |
1930'lar, Naturalizm & Büyük Buhran |
Gazap Üzümleri romanının H. Ford tarafından yönetilen kült filmi ile karşılaştırılması |
5) |
William Faulkner ve 1940lar |
A Rose for Emily and Other Stories (1942, short stories)
Three Famous Short Novels: Spotted Horses, Old Man, and The Bear (1942, novellas)
|
6) |
Ernest Hemingway ve 1950ler |
The Old Man and the Sea |
7) |
Ernest Hemingway |
The Old Man and the Sea |
8) |
Genel Tekrar |
|
9) |
Truman Capote |
“Children on Their Birthdays” |
10) |
Jerome David Salinger |
The Catcher in the Rye |
11) |
Jack Kerouac & 1960lar |
On the Road |
12) |
Jack Kerouac & 1960lar |
On the Road |
13) |
Toni Morrison & the 1970ler |
The Bluest Eye |
14) |
Paul Auster & 1980ler |
The City of Glass (The New York Trilogy-Üçlemenin ilk kitabı) |
15) |
Yarıyılsonu sınavı |
|
16) |
Yarıyılsonu Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|