ACL3005 American Poetry IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ACL3005 Amerikan Şiiri I Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı başlangıcından 19. yüzyıl sonuna kadar Amerikan şiirinden örneklerin incelenmesidir. Anne Bradstreet gibi Püriten şairlerden başlayıp Freneau gibi Neo-Klasiklere kısa bir bakıştan sonra dersin büyük çoğunluğu Amerikan Rönesansı şiirine, Romantiklere (Amerikan Aşkıncı şairlerine) ayrılacaktır. Bu doğrultuda incelenecek şairlerin başında William Cullen Bryant, Edgar Allan Poe, Ralph Waldo Emerson, Walt Whitman ve Emily Dickinson gelmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler 19. yüzyıl Amerikan edebiyatı denemeleri ve şiirlerini, özellikle de Amerikan Rönesansı yapıtlarını okuyacaklar.
2. Öğrenciler, Amerikan şiirinin nasıl başlayıp nasıl geliştiğine ilişkin fikir sahibi olacaklar ve Amerikan Rönesansı yapıtlarının yeni bir ulusun kuruluşunda temel bir etmen oluşunun sebeplerini öğrenecekler.
3. Bireysel, evrensel ve ulusal şiirin yapıtaşlarına ilişkin öğrendikleri bilgiler onların şiir sanatının önemi hakkında da bilgilendirecek.
4. Ondokuzuncu yüzyılın ABD’sinin temel edebi akımları Coşumculuk (Romantisizm), Aşkıncılık (Transcendentalism) ve Gerçekçilik (Realizm) hakkında da bilgi edinecekler
5. Bu dönem şairleri üzerinde Püriten dönem yazar ve şairlerinin etkisi hakkında da fikir sahibi olacaklar.
6. Rönesans döneminde şairlerin hayalgücünü şekillendiren temel fikirleri öğrenecekler ve bu fikirler ile yeni kavramların yeni bir ulusun oluşumundaki katkı ve etkilerini öğrenecekler.
7. Ondokuzuncu yüzyıl Amerikan Şiirinin temel konularını inceleyip analiz ederek kendi fikirlerini ifade edebilmeyi de hem sınıf içi tartışmalarda, hem de yazılı ödev ve sınavlarında ifade edebilmeyi öğrenecekler.

Dersin İçeriği

Heath Anthology of American Literature, Vol I. Pp. 146-274,
Anne Bradstreet, “The Flesh and the Spirit” “To My Dear Loving Husband”
Edward Taylor, “Huswifery”
Neo-Klasisizm & Philip Freneau, “The Indian Student”
Romantisizm & William Cullen Bryant, “The Praries”, “Thanatopsis”, “The Yellow Violet”, “To a Waterfowl”, “The Poet”
Aşkıncılık& Ralph Waldo Emerson Essays: “Nature” & “The American Scholar”, “The Transcendentalist”, “Self-Reliance”
Ralph Waldo Emerson Poems: “The Rhodora”, “Each and All” & “The Snow-Storm”
Aşkıncılık& Henry David Thoreau Essays: “On Civil Government” (Civil Disobedience)
Selected sections from Walden (Where I Lived, and What I Lived for)
Edgar Allan Poe, The Philosophy of Composition
Edgar Allan Poe, Poetry: “A Dream Within a Dream”, “To Helen”, “Annabel Lee”, “The Raven”
Gerçekçilik & Walt Whitman “There Was a Child Went Forth” & Selections from Leaves of Grass
Gerçekçilik, Aşkıncılık &
Walt Whitman “Song of Myself”
Bilinç Şiiri & Emily Dickinson “Presentiment”, “Success is counted sweetest” “If I can stop one Heart from breaking” “Apparently with no surprise” , “Much Madness is Divinest Sense”
“I taste a liquour never brewed”, “There’s a certain slant of light”, “After great pain, a formal feeling comes”, “I heard a Fly buzz – when I died”, “I felt a Funeral, in my Brain”

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Aşkıncılık& Henry David Thoreau Denemeler: “On Civil Government” (Civil Disobedience) Selected sections from Walden (Where I Lived, and What I Lived for)
1) Giriş, Öncüler, Yeni Amerikalılar ve Püritenizm. Heath Anthology of American Literature, Vol I. Pp. 146-274
2) Anne Bradstreet, Edward Taylor “The Flesh and the Spirit” “To My Dear Loving Husband” “Huswifery”
3) Neo-Klasisizm & Philip Freneau “The Indian Student”
4) Romantisizm & William Cullen Bryant “The Praries”, “Thanatopsis”, “The Yellow Violet”, “To a Waterfowl”, “The Poet”
5) Aşkıncılık& Ralph Waldo Emerson Essays: “Nature” & “The American Scholar”, “The Transcendentalist”, “Self-Reliance”
6) Ralph Waldo Emerson Poems: “The Rhodora”, “Each and All” & “The Snow-Storm”
8) Genel Tekrar
9) Edgar Allan Poe The Philosophy of Composition
10) Edgar Allan Poe Poetry: “A Dream Within a Dream”, “To Helen”, “Annabel Lee”, “The Raven”
11) Gerçekçilik & Walt Whitman “There Was a Child Went Forth” & Selections from Leaves of Grass
12) Gerçekçilik, Aşkıncılık & Walt Whitman “Song of Myself”
13) Walt Whitman “Song of Myself”
14) Bilinç Şiiri & Emily Dickinson “Presentiment”, “Success is counted sweetest” “If I can stop one Heart from breaking” “Apparently with no surprise” , “Much Madness is Divinest Sense”
15) Yarıyılsonu Sınavı
16) Yarıyılsonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çeşitli Kaynaklar, teksirler, The Penguin Book of American Verse, ed. Geoffrey Moore & handouts.
Diğer Kaynaklar: Heath Anthology of American Literature, Vol. I.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 9 % 10
Uygulama 1 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 5 5
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3