DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL3001 | Amerikan Tiyatrosu I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF BAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 20. yüzyıl Amerikan tiyatro eserleri incelenecek ve tiyatro yazarının bir sosyal eleştirmen olarak toplumdaki rolü tartışılacaktır. Bu derste 1920’den 1960’a kadar olan dönem tarihi ve politik gelişmelerin ışığında incelenecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler, .seçilmiş oyunlar üzerinden önemli oyun yazarları ve işledikleri işledikleri konuları tartışmayı, .oyunları farklıbakış açılarından-sosyal,politik,felsefi gibi-incelemeyi, .işlenen konular hakkında kendi bakış açılarını oluşturup yorum yazmayı öğreneceklerdir |
20. yy. Amerikan Tiyatrosu (1920-1960) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Background information to American Drama | |
2) | Introduction to Modern American Drama & Eugene O’Neill | |
3) | Analysis / discussion of Long Day’s Journey into Night | |
4) | Background information on Southern Decadence and introduction to L. Hellman | |
5) | Analysis / discussion of the Children’s Hour | |
6) | Introduction to T. Williams, | |
7) | Analysis / discussion of the Cat on a Hot Tin Roof | |
8) | Introduction to Arthur Miller and his concept of “tragedy” | |
9) | Analysis / discussion of All My Sons | |
10) | General Discussion. | |
11) | Introduction to E. Albee / absurd drama | |
12) | Analysis / discussion of The Zoo Story | |
13) | Introduction to Jerome Lawrence & Robert. E. Lee analysis of The Night Thoreau Spent in Jail | |
14) | General wrap-up | |
15) | Final Examination | |
16) | Final Examination |
Ders Notları / Kitaplar: | Eugene O’Neill: Long Day’s Journey into Night Lillian Hellman: Children’s Hour Tennessee Williams: Cat on a Hot Tin Roof Arthur Miller: All My Sons Edward Albee: The Zoo Story Le Roi Jones: The Dutchman Jerome Lawrence & Robert. E. Lee: The Night Thoreau Spent in Jail |
Diğer Kaynaklar: | Famous American Plays 1950’s Black Theater |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |