GAD4010 Pixel ArtBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4010 Piksel Sanat Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EMRE GÖKÇE ÇİMEN
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere manuel piksel yerleştirme ile oyun grafiklerinin nasıl üretileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır. Tüm piksel sanatı teknikleri ele alınacak ve dönem içinde öğrenciler, çeşitli türlerdeki piksel sanatı oyunları için karakter hareketli grafikleri, nesne hareketli grafikleri, arka plan sanatı, karo setleri, portreler ve binalar dahil olmak üzere tüm grafik varlıklarını yapma şansına sahip olacaklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Ders online platformda sanal sınıf üzerinden yürütülecek ve ders saatleri içerisinde piksel sanatı uygulamalarını içerecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Piksel sanata giriş
2) Piksel sanatının özellikleri Adobe Premiere ön dersi
3) Temel Piksel Sanat Teknikleri Proje 1 üzerine Çalışma: İlk deneme
4) Renkler, aydınlatma, vurgular ve gölgelendirme Proje1 üzerinde çalışma: taslak kesintiler
5) Dithering, dokular, malzemeler, antialiasing ve yaygın hatalar Proje1 üzerinde çalışma: son kurgu
6) Canavar ve araç sprite'ları çizme P1 Son + P2: Kavramlarla Çalışma
7) Nesneleri ve kullanıcı arayüzü öğelerini çizme Proje2 üzerinde çalışma: taslak kurgu
8) VİZE Geri bildirim alma ve yineleme
9) Yukarıdan aşağıya grafikler ve döşeme setleri P2. Ara Tarama Kritikleri
10) İzometrik grafikler P2 Teslimi + P3. Vaka Üzerinde Çalışma
11) Sidescoller karo setleri Proje3 üzerinde çalışma: kavram çerçeveleri
12) Arka plan grafikleri oluşturma Proje3 üzerinde çalışma: malzeme toplama
13) Temel karakter ve araç animasyonları Proje3 üzerinde çalışma: üretim
14) Arka plan animasyonları ve paralaks kaydırma Proje3 üzerinde çalışma: üretim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pixel Art Series in Turkish by E. Gökçe Çimen: https://www.kahramangiller.com/yazidizisi/pixel-art/
Diğer Kaynaklar: Learning Pixel Art by Max Hervieux
Pixel Logic - A Guide to Pixel Art by Michael Frar
Designing Arcade Computer Graphics by Ari Feldman
The Complete Guide to Isometric Pixel Art by Rhys Davies

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 4 8
Proje 3 24 72
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 2
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 2
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 4
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 1
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 3
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 2
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 4
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2