DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL2003 | Romana Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY Doç. Dr. ELİF BAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Öğrencileri roman sanatı ve romanın değişik türleri konularında bilgilendirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler aşağıdaki alanlarda derinlemesine bilgi sahibi olacaklar: * 18.yüzyılda romanın yeni bir edebi tür olarak doğuşu * romanların yazıldığı dönemlerdeki sosyo-politik ve tarihsel bağlam * yazarların hayatlarının üretilen metinlere etkisi |
İngiliz yazarlar tarafından 18., 19. ve 20. yüzyıllarda yazılan romanlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moll Flanders sayfa 1 -75. | Okuma |
2) | Moll Flanders 75-150 | Okuma |
3) | Moll Flanders 150-225 | Okuma |
4) | Moll Flanders 225-330. | Okuma |
5) | Hard Times 1-100 | Okuma |
6) | Hard Times 100-230. | Okuma |
7) | Genel Tekrar | Okuma |
8) | 1984 1-75 | Okuma |
9) | 1984 75-150 | Okuma |
10) | 1884 150 -225 | Okuma |
11) | 1984 225-325 | Okuma |
12) | Mrs Dalloway 1-75 | Okuma |
13) | Mrs Dalloway 75-150 | Okuma |
14) | Mrs Dalloway 150 -225 | Okuma |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
16) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Moll Flanders- Daniel Defoe Hard Times- Charles Dickens 1984- George Orwell Mrs Dalloway- Virginia Woolf |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 2 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 1 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 1 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |