ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL2003 | Romana Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Öğrencileri roman sanatı ve romanın değişik türleri konularında bilgilendirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler aşağıdaki alanlarda derinlemesine bilgi sahibi olacaklar: * 18.yüzyılda romanın yeni bir edebi tür olarak doğuşu * romanların yazıldığı dönemlerdeki sosyo-politik ve tarihsel bağlam * yazarların hayatlarının üretilen metinlere etkisi |
İngiliz yazarlar tarafından 18., 19. ve 20. yüzyıllarda yazılan romanlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moll Flanders sayfa 1 -75. | Okuma |
2) | Moll Flanders 75-150 | Okuma |
3) | Moll Flanders 150-225 | Okuma |
4) | Moll Flanders 225-330. | Okuma |
5) | Hard Times 1-100 | Okuma |
6) | Hard Times 100-230. | Okuma |
7) | Genel Tekrar | Okuma |
8) | 1984 1-75 | Okuma |
9) | 1984 75-150 | Okuma |
10) | 1884 150 -225 | Okuma |
11) | 1984 225-325 | Okuma |
12) | Mrs Dalloway 1-75 | Okuma |
13) | Mrs Dalloway 75-150 | Okuma |
14) | Mrs Dalloway 150 -225 | Okuma |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
16) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Moll Flanders- Daniel Defoe Hard Times- Charles Dickens 1984- George Orwell Mrs Dalloway- Virginia Woolf |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |