BME4991 Bitirme Projesi IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME4991 Bitirme Projesi I Güz 1 0 1 1

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Dersin Amacı: Öğrencilerin, disiplinlerarası işbirliğiyle bir mühendislik problemini çözme, problemin çözümü için bilgiyi sentezleme, disiplinlerarası mühendislik projesini planlama ve yönetme, rapor yazımı ve sunum konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Proje yönetimi, takım çalışması, uyuşmazlık çözümü konularında bilgi sahibi olur.
2) Mühendislik tasarımı, kullanılabilirlik ve entegrasyonu konularında bilgi sahibi olur.
3) Mühendislik kısıtları konusunda bilgi sahibi olur.
4) Ölçme ve ürün doğrulaması konularında bilgi sahibi olur.
5) Yenilikçilik, girişimcilik, patent ve faydalı model koruması konularında bilgi sahibi olur.
6) Bir mühendislik problemini tanımlar ve problemi daha küçük alt problemlere ayırarak, her bir alt problemin çözümü için önceki bilgileri kullanır.
7) Bir probleme alternatif çözümler üretir ve bu çözümleri maliyet, zaman, iş yükü, bakım, vermlilik vb. dikkate alarak analiz eder.
8) Mühendislik kısıtlarını dikkate alarak uygulamanın bütün bir tasarımı ve planını içeren bir projenin teklifini hazırlar.
9) Mühendislik standartları üzerine bilgi edinir ve bunu proje tasarımında kullanır.
10) Bilimsel araştırma, rapor yazma ve sunum yapma becerilerini kazanır.

Dersin İçeriği

Derste teorik eğitimi temel tasarım yöntemi, proje yönetimi, mühendislik etiği, rapor yazma, sunum becerileri vb. konularını içerir. Öğrenciler önerilen projeler arasından bir proje seçerler ve bir proje teklifi hazırlarlar. Önerilen tasarıma göre, öğrenciler çözümlerini uygulayacak, sorunlar olduğunda çözümlerini revize edecek ve dönem sonunda kendi çalışmalarının sonucunda elde ettikleri ürünlerini göstereceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme projesi derslerinin tanıtımı
2) Takım ve proje yönetimi
3) Mühendislik tasarımı
4) Mühendislik kısıtları
5) Ürün doğrulama
6) Yenilikçilik ve girişimcilik
7) Arasınav
8) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
9) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
10) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
12) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
13) Proje önerisinin son halinin teslimi
14) Proje önerisinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Notes
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 12 1 12
Sunum / Seminer 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 2 2 4
Toplam İş Yükü 32

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. 4
2) Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. 5
3) Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. 5
4) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. 5
5) Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. 5
6) Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. 5
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. 3
9) Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak 5
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. 5
11) Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. 3