EEE4992 Capstone Project IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE4992 Bitirme Projesi II Bahar 0 4 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN
Dersin Amacı: Öğrencilerin, proje planlama ve yönetme, disiplinlerarası bir takımda çalışma, doğru mühendislik tasarım kavramlarına uygun bir ürün oluşturulma, sistem bileşenlerini doğrulanması ve entegrasyonu, rapor yazımı ve sunumu konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karmaşık bir projenin planlanmasına ve yönetimine önemli ölçüde katkıda bulunur.
2) Disiplinlerarası bir takımda çalışmayı öğrenir.
3) İlgili mühendislik kısıtlamaları göz önüne alarak kavramsal bir tasarım uygular.
4) Uygulanan tasarımı doğrular.
5) Fikir ve sistemlerin entegrasyonunda beceri kazanır.
6) Ürünün çalışır durumdaki gösterimini gerçekleştirir.
7) Rapor yazma ve sunum becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler, "Bitirme Projesi I" dersinde tanımlanan proje önerisi ve proje ekibiyle devam ederek, önerdikleri çözümleri uygulayacaklardır. Dönemin ortasında, yazılı bir gelişme raporu hazırlanacak ve buna ilişkin bir sunum gerçekleştirilecektir. Dönem sonunda ise, çalışan ürüne ait son rapor hazırlanacak ve son sunum gerçekleştirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje ekibinin organize olması
2) Uygulama
3) Uygulama
4) Uygulama
5) Uygulama
6) Uygulama
7) Uygulama
8) Yıl içi ilerleme raporu ve yıl içi sunumu
9) Uygulama
10) Uygulama
11) Uygulama
12) Entegrasyon ve test
13) Son raporun teslimi
14) Final sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194
Diğer Kaynaklar: https://capstone.eng.bau.edu.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 14 10 140
Sunum / Seminer 2 1 2
Rapor Teslimi 2 1 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
7) İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 5
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3