ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4991 | Bitirme Projesi I | Güz | 1 | 0 | 1 | 1 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZAFER İŞCAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, disiplinlerarası işbirliğiyle bir mühendislik problemini çözme, problemin çözümü için bilgiyi sentezleme, disiplinlerarası mühendislik projesini planlama ve yönetme, rapor yazımı ve sunum konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Proje yönetimi, takım çalışması, uyuşmazlık çözümü konularında bilgi sahibi olur. 2) Mühendislik tasarımı, kullanılabilirlik ve entegrasyonu konularında bilgi sahibi olur. 3) Mühendislik kısıtları konusunda bilgi sahibi olur. 4) Ölçme ve ürün doğrulaması konularında bilgi sahibi olur. 5) Yenilikçilik, girişimcilik, patent ve faydalı model koruması konularında bilgi sahibi olur. 6) Bir mühendislik problemini tanımlar ve problemi daha küçük alt problemlere ayırarak, her bir alt problemin çözümü için önceki bilgileri kullanır. 7) Bir probleme alternatif çözümler üretir ve bu çözümleri maliyet, zaman, iş yükü, bakım, vermlilik vb. dikkate alarak analiz eder. 8) Mühendislik kısıtlarını dikkate alarak uygulamanın bütün bir tasarımı ve planını içeren bir projenin teklifini hazırlar. 9) Mühendislik standartları üzerine bilgi edinir ve bunu proje tasarımında kullanır. 10) Bilimsel araştırma, rapor yazma ve sunum yapma becerilerini kazanır. |
Bu derste, mühendislik projelerinin yürütülmesi ile ilgili çeşitli konularda bilgiler verilmektedir. Dersin ilk altı haftası, fakültenin mühendislik bölümlerine genel olarak hitap eden konuları kapsar ve tüm mühendislik programı öğrencileri bu konulardan ortak bir sınava girerler. Öğrencilerin hazırlayacakları rapor ve sunumlarında da bu konuları ifade etmeleri beklenir. Ayrıca, bu derste öğrenciler disiplinler arası takımlar oluşturmaya ve fakülte öğretim üyelerinin sunduğu projeler arasından bir proje seçmeye yönlendirilecektir. Son rapor (proje teklifi), seçilen projeye odaklanan ve disiplinlerarası ekip tarafından hazırlanan tek bir belge olacaktır. Bu proje teklifi, bir sonraki dönemde 4992 dersinde yapılacak çalışmaları detaylandıracaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitirme projesi derslerinin tanıtımı I & II | |
2) | Takım ve proje yönetimi | |
3) | Mühendislik tasarımı | |
4) | Mühendislik kısıtları | |
5) | Ölçüm ve doğrulama | |
6) | Yenilikçilik ve girişimcilik | |
8) | Ara sınav | |
10) | Durum raporu | |
13) | Proje önerisinin son halinin teslimi | |
14) | Proje önerisinin sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | https://capstone.eng.bau.edu.tr/resource-lecturenotes.php Engineering by Design, 2nd Edition, Gerard Voland, Prentice Hall, ISBN-13: 978-0131409194 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 12 | 1 | 12 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 32 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |