GEP0626 Gender StudiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0626 Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu ders yaşam boyu toplumsal cinsiyet perspektifi sağlamayı amaçlamaktadır. Okumalar ve tartışmalar kritik öneme sahip olacak
aile, eğitim sistemi, siyaset, medya gibi kurum ve alanların cinsiyetçi işleyişine yaklaşım.
Öğrencilerin cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin nasıl ortaya çıktığı konusunda bilgi sahibi olmaları ve eleştirel düşünmeyi geliştirmeleri beklenmektedir
Cinsiyet normları yeniden üretiliyor.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve
Cinsiyet kodları.
2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir.
3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler
4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır.
6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir.Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca düşünürleri tanır ve onların eserlerini sıralayabilir. Kültürel normları sorgulayın ve
Cinsiyet kodları.
2) Toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili disiplinleri listeler ve örneklerle ilişkilendirir.
3) Görsel sanatlar, edebiyat, medya ve cinsiyet arasında bağlantı kurabilirler
4) Konuyla ilgili uluslararası sözleşmeler, raporlar, istatistikler hakkında bilgi sahibi olur.
5) Toplumsal ilişkiler biçimindeki kadınsı ve erkeksi roller tartışılır ve uygulanır.
6) Kadına yönelik şiddeti uluslararası alanda tanımlar, kurumsal ve yasal düzenlemeleri bilir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler
2) Cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmalarına yön veren başlıca filozoflar ve eserleri. Toplumun dayattığı fiziksel, entelektüel, duygusal ve davranışsal karakterler
3) Toplumsal cinsiyet kodlarının görsel sanatlarda temsili. Eril ve dişil kimlik uygarlığın oluşumundan tarihsel süreç. (Mezopotamya, Mısır, Hitit, Roma, Rönesans)
4) Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar)
5) Edebiyatta toplumsal cinsiyet kavramı, kadının konumu ve varoluş biçimi Edebi eserlerde temsil edilenler (Woolf, Beauvoir, Adıvar)
6) Özel alan ve kamusal alan kavramları. Ayrımcılık, ayrımcılık, eşitlik.
7) Medya ve cinsiyet arasındaki ilişki. Sinema filmlerinde, televizyonda cinsiyet rolleri dizi ve reklamlarda
8) Ara Sınav (1. Hafta-7. Hafta Konuları)
9) Kadınlaşma; Kadınların iş hayatına katılımı, Kadınların yönetimdeki yeri pozisyonlar, Parlamentoda ve siyasette kadınlar, Sağlık ve kadın
10) Uluslararası hukukta "ayrımcılık" tanımı. Birleşmiş Milletler-CEDAW (Her Türlü Ayrımcılığın Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme) Kadınlar) 1979 ve Avrupa Birliği-İstanbul Sözleşmesi 2011
11) What is the relationship of democracy and NGOs? What is civil society
12) Bazı büyük STK ve platformların örnek olay incelemesi; Mor Çatı, Ka-Der, Uçan Süpürge, Kadının İnsan Hakları Yeni Çözümler, Kadın Cinayetlerini Durduracağız
13) Türkiye'de kadın hareketi ve Medeni Kanun değişikliğine katkıları Ceza Kanunu.
14) Ders konularının gözden geçirilmesi, uyarılar ve final sınavına ilişkin yönergeler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The course does not have a book. The presentations used in the course will be uploaded to the Teams system. You
are expected to read the other resources to be mentioned before the lesson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3