DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0012 | Psikodramaya Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu ders, kampüs içi sınıf ortamında yüz yüze ve sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda dersi içeren hibrit şekilde gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden teorik ders saatlerinde sınıf ortamında hazır bulunmaları beklenmektedir. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikodrama teknikleri aracılığıyla farkındalık düzeylerinin artmasını ve böylece kendilerini ve başkalarını daha iyi tanımalarını sağlamak, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin grup dinamikleri içinde empati, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Psikodramanın temel prensiplerini, tekniklerini ve uygulama yöntemlerini tanımlayabilmeleri, • Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri, • Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri, • Psikodrama süreçlerinde kullanılan ısınma oyunlarını uygulayabilecek ve grup içinde aktif katılım gösterebilmeleri, • Kendini tanıma ve farkındalık geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalara katılabilmeleri • Grup dinamikleri ve rollerin analizi yoluyla empati kurma ve kişilerarası iletişimi güçlendirme becerisi kazanabilme, • Psikodramatik yaklaşımlar kullanarak yaratıcı problem çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirebilme • Psikodrama yöntemlerinin terapi ve grup çalışmaları içindeki yerini ve önemini açıklayabilme, • Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri, • Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları • Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramaya Giriş Dersin Kuralları | |
2) | Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri | |
3) | Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | |
4) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | |
5) | Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
6) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
7) | Isınma oyunları-Paylaşım Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
8) | ARA SINAV | |
9) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım-Geri Bildirimler | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
10) | Isınma oyunları-Paylaşım Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
11) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
12) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
13) | Isınma oyunları-Paylaşım | Bir önceki dersin ısınma oyunu sonrası haftanın paylaşımı |
14) | Kapanış ısınma oyunları Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler | Dönem boyunca derse yönelik paylaşımlar ve geri bildirimler |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 20152. 2. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | 1. Course notes 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul Additional required readings will be uploaded via itslearning. If you are unable to access any material, please contact the instructor. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 2 | % 35 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 6 | 10 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |