AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1011 | Sağlık Okuryazarlığı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Sağlık Okuryazarlığı (SOY) hakkında temel bilgileri öğretmek ve bu bilginin kullanımı için beceri kazandırmak. Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Sağlık-hastalık kavramlarını bilir 2-Sağlık okuryazarlığı kavramını kategorize eder 3-Sağlık Okuryazarlığı hakkında elde edilmiş bilgileri günlük hayatta kullanabilir 4-Sağlığın geliştirilmesi kavramını bilir 5-Sağlık alanında doğru bilgi kaynaklarına erişim yollarını bilir |
Bu ders, sağlık okuryazarlığının temel kavramlarını tanıtmayı ve bireylerin sağlıkla ilgili bilgileri anlama, değerlendirme ve kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sağlık çalışanlarının rolü, medya ile ilişkili sağlık okuryazarlığı, kadın, çocuk ve yaşlı sağlığı bağlamında sağlık okuryazarlığı gibi temalar ele alınmaktatır. Ayrıca sağlık okuryazarlığının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkileri tartışılmaktatır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı Ders izlencesi detaylı olarak anlatılacak | |
2) | Kavramların açıklanması: Sağlık Okuryazarlığı Tanımı Genel bilgiler ve Önemi | |
3) | Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri | |
4) | Literatür Tarama ve SOY | |
5) | Sağlık Çalışanları ve Sağlık Okuryazarlığı | |
6) | Sağlık Okuryazarlığının Sağlık Harcamaları ve Sağlık Hizmetleri Kullanımı Açısından Değerlendirilmesi | |
7) | Hastaların Güçlendirilmesi ve Sağlık Okuryazarlığı | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Riskli Gruplarda Sağlık Okuryazarlığı | |
10) | Kadın Sağlığı Açısından Sağlık Okuryazarlığı | |
11) | Çocuklarda SOY | |
12) | Aktif Yaşlanma İçin Sağlık Okuryazarlığı | |
13) | Medya ve Sağlık Okuryazarlığı | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Sağlık iletişimi perspektifinde sağlık okuryazarlığı. Figen Sabırcan. [N.p.] : İstanbul. 2021. eBook. Language: Turkish , Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost) 2.Health Literacy : New Directions in Research, Theory and Practice. Logan, Robert A.; IOS Press; Siegel, Elliot R. Series: Studies in Health Technology and Informatics, volume 240. Amsterdam : IOS Press. 2017. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost) 3.Health Literacy : Developments, Issues and Outcomes. Perry, Derek; Moore, Robert. Series: Public Health in the 21st Century. Hauppauge, NY : Nova Science Publishers, Inc. 2013. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost) 4.Health literacy : breakthroughs in research and practice/ Information Resources Management Association, editor. Pennsylvania : IGI Global, 2017 PDFs (517 pages) : illustrations. Language: English, Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu 5.Health Literacy : A Prescription to End Confusion. Institute of Medicine; Board on Neuroscience and Behavioral Health; Committee on Health Literacy; David A. Kindig; Allison M. Panzer; Lynn Nielsen-Bohlman. Washington, D.C. : National Academies Press. 2004. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost) |
Diğer Kaynaklar: | 1.Sağlık iletişimi perspektifinde sağlık okuryazarlığı. Figen Sabırcan. [N.p.] : İstanbul. 2021. eBook. Language: Turkish , Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost) 2.Health Literacy : New Directions in Research, Theory and Practice. Logan, Robert A.; IOS Press; Siegel, Elliot R. Series: Studies in Health Technology and Informatics, volume 240. Amsterdam : IOS Press. 2017. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost) 3.Health Literacy : Developments, Issues and Outcomes. Perry, Derek; Moore, Robert. Series: Public Health in the 21st Century. Hauppauge, NY : Nova Science Publishers, Inc. 2013. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost) 4.Health literacy : breakthroughs in research and practice/ Information Resources Management Association, editor. Pennsylvania : IGI Global, 2017 PDFs (517 pages) : illustrations. Language: English, Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu 5.Health Literacy : A Prescription to End Confusion. Institute of Medicine; Board on Neuroscience and Behavioral Health; Committee on Health Literacy; David A. Kindig; Allison M. Panzer; Lynn Nielsen-Bohlman. Washington, D.C. : National Academies Press. 2004. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 1 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 2 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 1 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 1 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 1 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 1 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 1 |