GEP0011 Health LiteracyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0011 Sağlık Okuryazarlığı Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Sağlık Okuryazarlığı (SOY) hakkında temel bilgileri öğretmek ve bu bilginin kullanımı için beceri kazandırmak. Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Sağlık-hastalık kavramlarını bilir
2-Sağlık okuryazarlığı kavramını kategorize eder 3-Sağlık Okuryazarlığı hakkında elde edilmiş bilgileri günlük hayatta kullanabilir
4-Sağlığın geliştirilmesi kavramını bilir
5-Sağlık alanında doğru bilgi kaynaklarına erişim yollarını bilir

Dersin İçeriği

Bu ders, sağlık okuryazarlığının temel kavramlarını tanıtmayı ve bireylerin sağlıkla ilgili bilgileri anlama, değerlendirme ve kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sağlık çalışanlarının rolü, medya ile ilişkili sağlık okuryazarlığı, kadın, çocuk ve yaşlı sağlığı bağlamında sağlık okuryazarlığı gibi temalar ele alınmaktatır. Ayrıca sağlık okuryazarlığının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkileri tartışılmaktatır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Ders izlencesi detaylı olarak anlatılacak
2) Kavramların açıklanması: Sağlık Okuryazarlığı Tanımı Genel bilgiler ve Önemi
3) Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri
4) Literatür Tarama ve SOY
5) Sağlık Çalışanları ve Sağlık Okuryazarlığı
6) Sağlık Okuryazarlığının Sağlık Harcamaları ve Sağlık Hizmetleri Kullanımı Açısından Değerlendirilmesi
7) Hastaların Güçlendirilmesi ve Sağlık Okuryazarlığı
8) ARA SINAV
9) Riskli Gruplarda Sağlık Okuryazarlığı
10) Kadın Sağlığı Açısından Sağlık Okuryazarlığı
11) Çocuklarda SOY
12) Aktif Yaşlanma İçin Sağlık Okuryazarlığı
13) Medya ve Sağlık Okuryazarlığı
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Sağlık iletişimi perspektifinde sağlık okuryazarlığı. Figen Sabırcan. [N.p.] : İstanbul. 2021. eBook. Language: Turkish , Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
2.Health Literacy : New Directions in Research, Theory and Practice. Logan, Robert A.; IOS Press; Siegel, Elliot R. Series: Studies in Health Technology and Informatics, volume 240. Amsterdam : IOS Press. 2017. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
3.Health Literacy : Developments, Issues and Outcomes. Perry, Derek; Moore, Robert. Series: Public Health in the 21st Century. Hauppauge, NY : Nova Science Publishers, Inc. 2013. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
4.Health literacy : breakthroughs in research and practice/ Information Resources Management Association, editor. Pennsylvania : IGI Global, 2017 PDFs (517 pages) : illustrations. Language: English, Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu
5.Health Literacy : A Prescription to End Confusion. Institute of Medicine; Board on Neuroscience and Behavioral Health; Committee on Health Literacy; David A. Kindig; Allison M. Panzer; Lynn Nielsen-Bohlman. Washington, D.C. : National Academies Press. 2004. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
Diğer Kaynaklar: 1.Sağlık iletişimi perspektifinde sağlık okuryazarlığı. Figen Sabırcan. [N.p.] : İstanbul. 2021. eBook. Language: Turkish , Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
2.Health Literacy : New Directions in Research, Theory and Practice. Logan, Robert A.; IOS Press; Siegel, Elliot R. Series: Studies in Health Technology and Informatics, volume 240. Amsterdam : IOS Press. 2017. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
3.Health Literacy : Developments, Issues and Outcomes. Perry, Derek; Moore, Robert. Series: Public Health in the 21st Century. Hauppauge, NY : Nova Science Publishers, Inc. 2013. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
4.Health literacy : breakthroughs in research and practice/ Information Resources Management Association, editor. Pennsylvania : IGI Global, 2017 PDFs (517 pages) : illustrations. Language: English, Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu
5.Health Literacy : A Prescription to End Confusion. Institute of Medicine; Board on Neuroscience and Behavioral Health; Committee on Health Literacy; David A. Kindig; Allison M. Panzer; Lynn Nielsen-Bohlman. Washington, D.C. : National Academies Press. 2004. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2