Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon. Tanışmak - Dersle ilgili genel bilgiler-Dersle ilgili temel kurallar. "Sağlık iletişimiyle ilgili en çok neyi merak ediyorsunuz, öğrenmek istiyorsunuz?" sorusuna verdiğiniz yanıtlar. Beklentilerinizin öğrenilmesi.
|
|
2) |
Kişilerarası sağlık
iletişimi ile ilgili
teorik ve pratik çalışma
Sağlık ve
Sağlık İletişimi,
Sağlık İletişimi Türleri |
Lütfen itslearning’i takip ediniz.
|
3) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Sağlık İletişimi Türleri,
Sağlık İletişimi Düzeyleri. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makalelerinize karar verip makalelerinizi itslearning’deki linke yüklemeniz için son hafta.
|
4) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Aktif Dinleme Teknikleri. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
5) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Empati nedir? Empati düzeyleri.
|
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları. |
6) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Sağlık İletişiminde Kaynak güvenilirliği (source credibility),
Kaynak Hoşlanılırlığı (source liking),
Kaynağın Algılanan Güçlülüğü (Perceived power of the source) |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
7) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma,
Sağlık iletişiminde mesaj türleri.
|
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde kullanılan İletişim kuramları 2: Suskunluk Sarmalı Kuramı. Önceki örnek olayı incelemeye devam.
|
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
10) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme/hikaye alma teknikleri ve modelleri. Örnek Olay 2’nin birlikte analiz edilmesi ve birlikte tartışılması.
|
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
11) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 1. Önceki örnek olayı incelemeye devam. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
12) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 2. Örnek Olay 3’ün birlikte analiz edilmesi ve birlikte tartışılması. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
13) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 3. Önceki örnek olayı incelemeye devam. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
14) |
Kişilerarası sağlık iletişimi ile ilgili teorik ve pratik çalışma. Sağlık iletişiminde sağlık uzmanı ve hasta/danışan arasındaki görüşme simülasyonu 4. Genel tekrar. |
Lütfen itslearning’i takip ediniz. Makale sunumları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. |
1 |
2) |
Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. |
5 |
3) |
Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. |
1 |
4) |
Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. |
2 |
5) |
Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. |
|
6) |
Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. |
|
7) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. |
|
8) |
Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
|
9) |
Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. |
|
10) |
Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. |
|
11) |
Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. |
|
12) |
Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. |
|
13) |
Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. |
|
14) |
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. |
|
15) |
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. |
|
16) |
Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. |
|
17) |
Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. |
|
18) |
Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. |
|
19) |
Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. |
|
20) |
Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. |
|
21) |
Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. |
|
22) |
Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. |
|
23) |
Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. |
|
24) |
Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. |
|
25) |
Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. |
|
26) |
Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. |
|
27) |
Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. |
|
28) |
Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. |
|
29) |
Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. |
|
30) |
Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. |
|
31) |
Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
|
32) |
Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
|