SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2348 | Sosyal Bilimlerde İstatistik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersin Amacı: | Sosyal bilimlerde kullanılan istatistiki yöntemlerin öğrenilmesi, uygulanması ve istatistiki verilerin yorumlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sosyal bilimlerde istatistiğe ilişkin temel kavramların tanınması 2. SPSS kullanımı 3. Hipotez oluşturma ve hipotez testleri yapılması 4. Korelasyon analizi yapılması 5. Varyans analizi yapılması 6. Ki-kare test uygulanması 7. Basit regresyon analizlerinin nasıl kullanılcağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı konularında bilgi ve beceri kazanacaktır. |
Sosyal bilimlerde kullanılan istatistiki yöntemlerin öğrenilmesi ve verilerinin yorumlanması. Frekans Dağılımı, olasılık, standart normal dağılım, korelasyon, basit doğrusal regresyon, hipotez oluşturma, hipotez testi, t-testi, varyans analizi, Ki-Kare Testi, ANOVA |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Bakış | |
2) | İstatistiğin temel kavramları-Verileri Tanımlamak için Grafikler ve Tablolar Kullanma | |
3) | Verileri Tanımlamak için Sayısal Ölçüleri Kullanma | |
4) | Sayısal Ölçüler ve Z-skoru | |
5) | SPSS ile Verileri Analiz Etme ve Özetleme | |
6) | Olasılık Yöntemleri, alıştırma: olasılık oyunları, çevrimiçi alıştırmalar | |
7) | Olasılık Dağılımları, çevrimiçi alıştırmalar | |
8) | Olasılık Dağılımları, alıştırma: blackjack oyunu | |
9) | Örnekleme ve Örnekleme Dağılımı, çevrimiçi alıştırmalar | |
10) | JASP ve Excel uygulaması: Tanımlayıcılar ve Grafikler | |
11) | Güven Aralığı Tahmini ve Hipotez Testi | |
12) | Deney Tasarımı ve Varyans Analizi | |
13) | Ki-Kare bağımsızlık testi | |
14) | JASP ve Excel uygulaması: T-testi, Anova ve Ki_kare analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bryman, A., & Cramer, D. (2011). Quantitative data analysis with IBM SPSS 17, 18 and 19: A guide for social scientists. Routledge-Cavendish/Taylor & Francis Group. For theoretical part Newbold, P., Carlson, W.L., Thorne, B., (2013), Statistics For Business and Economics, 8th Edition. Pearson. (NCT) |
Diğer Kaynaklar: | Anderson, Sweeney, Williams, Freeman, Shoesmith (2014), Statistics for Business and Economics, 2nd or 3rd Edition, South-Western Cengage Learning |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 3 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 69 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | 10 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 3 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 3 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 2 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 5 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 3 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 4 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 4 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 4 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |