Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetimin Tarihsel Gelişimi, Yönetim Süreçleri |
|
2) |
Sağlık ve Sağlık Hizmetleri |
|
3) |
Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı ve Sağlık Kurumları |
|
4) |
Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi ve Örgütlenmesi |
|
5) |
Günümüzde Sağlık Politikaları ve Hastane Yönetimi |
|
6) |
Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Yönetim |
|
7) |
Sağlık Hizmetlerinde Performans ve İnsan Kaynakları Yönetimi |
|
8) |
Çalışan Personelin Görevleri Hak ve Sorumlulukları |
|
9) |
Sağlık Hizmetleri Yönetimi ile ilgili Mevzuat |
|
10) |
Hasta Hakları Yönetmeliği |
|
11) |
Hastalarla etkili iletişim |
|
12) |
Klinik yapısı |
|
13) |
Klinikte hasta akış süreçleri |
|
14) |
Klinik organizasyonu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
5 |
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
4 |
5) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
2 |
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
7) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
3 |
8) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
3 |
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
4 |