OPT2006 Optik Ve Oftalmik CihazlarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT2006 Optik Ve Oftalmik Cihazlar Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OSMAN KELEŞ
Dersin Amacı: Bu ders optisyenlik mesleği ile ilgili tüm optik aletleri, optik yapısını ve kullanımını ilişkilendirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Optik aletlerin temel elemanları (aynalar, mercekler ve prizmalar) kategorize edecektir.
2) Optik aletlerin temel karakteristikleri ile ilgi kuracaktır.
3) Kamera ve büyüteçlerin çalışma prensibini inceleyecektir.
4) Özel mikroskop optik çeşitleri ve kullanım alanları hakkında tartışabilecektir.
5) Fokometre ve Pupillametrenin optik yapısı, çeşitleri ve kullanım prensiplerini tartışabilecektir.
6) Göz muayenesinde kullanılan Oftalmik Optik Aletleri tanıma, bu aletlerin çeşitleri, optik yapıları ve kullanım alanları aradaki farkı göstererek karşılaştırabilecektir.

Dersin İçeriği

Teknik terim ve tanımlar, Optik aletlerin temel elemanları, optik aletlerin temel karakteristikleri, fokometre tanımı, çeşitleri. Merceklerin fokometredeki görüntüleri, merceklerin diyoptrik güçlerinin belirlenmesi, pupillametre, büyüteçler, dürbünler, mikroskoplar, teleskoplar, kamera (fotoğraf makinası), oftalmik optik aletler, gözle ilgili şikayet ve göz hastalıklarının semptomatolojisi, az görme (düşük görüş) optik aletleri, göz muayenesi, gözün rutin muayenesi ve yardımcı alet ve yöntemlerle muayenesinde kullanılan optik araç-gereçler ve esasları, oftalmaskoplar, retinoskoplar, fundus kameraları, refraktometreler, tonometreler, yarık lambaları ve ameliyat mikroskop çeşitleri, fotoğraf koyulaştırıcı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik terim ve tanımlar, optik aletlerin temel elemanları
2) Optik aletlerin temel karakteristikleri
3) Lensometre (fokometre) esası, fokometre tanımı, çeşitleri I
4) Lensometre (fokometre) esası, fokometre tanımı, çeşitleri II
5) Merceklerin fokometredeki görüntüleri, merceklerin diyoptrik güçlerinin belirlenmesi
6) Pupillametre, büyüteçler, dürbünler, mikroskoplar, teleskoplar, kamera (fotoğraf makinası), oftalmik optik aletler I
7) Pupillametre, büyüteçler, dürbünler, mikroskoplar, teleskoplar, kamera (fotoğraf makinası), oftalmik optik aletler II
8) Gözle ilgili şikayetler ve göz hastalıklarının semptomatolojisi I
9) Gözle ilgili şikayetler ve göz hastalıklarının semptomatolojisi II
10) Düşük görüş optik aletleri
11) Göz muayenesi, gözün rutin muayenesi ve yardımcı alet ve yöntemlerle muayenesinde kullanılan optik araç-gereçler ve esasları
12) Oftalmaskoplar, retinoskoplar, refraktometreler
13) Fundus kameraları, tonometreler, yarık lambaları
14) Ameliyat mikroskop çeşitleri, fotoğraf koyulaştırıcı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Serway and Jewett, Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, 8th Edition, 2007.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.