OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT2003 | Az Görenlere Yardımcı Cihazlar | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN |
Dersin Amacı: | Az görme araçlarını ve teleskopun yapısını, büyüteçlerin yapısını, büyüteçli gözlükleri tanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Az görüş kavramı ve az görenlere yardımcı görme cihazları hakkında bilgi sahibi olma, bu cihazların uygulama yöntemlerini bilme. 2) Bir optisyenlik müessesesinde, görme cihazlarının satışı ve hizmet sunumuyla ilgili yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama becerisi edinme. 3) Farklı tip gözlük çerçevelerine, uygun camların montajını gerekli ekipmanı kullanarak ustalıkla yapabilme. 4) Prizmatik lensler hakkında bilgilere sahip olarak, farklı yöntemlerle prizmatik etki sağlama ve çerçeveye montajıyla ilgili uygulama becerisi edinme. |
Az görüş ve az görenlerin rehabilitasyonu, Az Görme Yardımcıları: Gözlükler I, Az Görme Yardımcıları: Gözlükler II, Az Görme Yardımcıları: El Büyüteçleri, Az Görme Yardımcıları: Ayaklı Büyüteçler, Az Görme Yardımcıları: Luplar, Az Görme Yardımcıları: Teleskoplar, Az Görme Yardımcıları: Biyoptikler, Az Görme Yardımcıları: Telemikroskoplar, Az Görme Yardımcıları: İntraoküler Lensler, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Aydınlatma, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Delikli Gözlükler, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Projeksiyon Araçları, Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Braille Alfabesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Az görüş ve az görenlerin rehabilitasyonu | |
2) | Az Görme Yardımcıları: Gözlükler I | |
3) | Az Görme Yardımcıları: Gözlükler II | |
4) | Az Görme Yardımcıları: El Büyüteçleri | |
5) | Az Görme Yardımcıları: Ayaklı Büyüteçler | |
6) | Az Görme Yardımcıları: Luplar | |
7) | Az Görme Yardımcıları: Teleskoplar | |
8) | Az Görme Yardımcıları: Biyoptikler | |
9) | Az Görme Yardımcıları: Telemikroskoplar | |
10) | Az Görme Yardımcıları: İntraoküler Lensler | |
11) | Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Aydınlatma | |
12) | Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Delikli Gözlükler | |
13) | Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Projeksiyon Araçları | |
14) | Optik Olmayan Az Görme Yardımcıları: Braille Alfabesi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Reading aids for adults with low vision, Acosta ve diğ., Wiley, 2018. 2) Temel Optisyenlik, Erdoğan Özdemir ve Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevi, 2016. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 86 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
4) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
8) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |