OPT2004 Görme Optiği ve RefraksiyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT2004 Görme Optiği ve Refraksiyon Bahar 2 2 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EMRE DOĞAN
Dersin Amacı: Optik sistem olarak gözün ve lenslerin öğrenilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Optik sistem olarak temel bilgileri tanımlayabilir.
2) Gözün refraktif durumunu tanımlayabilir.
3) Görme ile ilgili kusurları tanımlayabilir.
4) Kontak lensler hakkında temel bilgileri açıklayabilir.

Dersin İçeriği

Optik sistem olarak göz, görme alanı, gözün refraktif durumu (uzak nokta, cmetropi), refraktif kusurlar (yaşla değişimleri, natürü, prevelans)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Optik Sistem Olarak Göz
2) Pupilla cevabı ve görmeye etkisi
3) Görme keskinliği
4) Görme Alanı
5) Gözün refraktif durumu (uzak nokta, emetropi)
6) Gözün refraktif durumu (uzak nokta, emetropi)
7) Ara sınav
8) Anizometrapi
9) Anizokonia ve unilateral afaki
10) Akomodasyon
11) Refraktif kusurlar (yaşla değişimleri)
12) Ametropi korreksiyonu: Gözlük
13) Ametropi korreksiyonu: Kontak lens
14) Ametropi korreksiyonu: Intraoküler lens

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Nesimi Cihan Ünlüçerçi. (2016) Optisyenler için Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek 5
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek 5
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak 5
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek 5
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 4
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek 4
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 4
8) Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak 5
9) Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme 5
10) Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme