OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT2002 | Optisyenlik Uygulamaları | Bahar | 0 | 8 | 4 | 10 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FAHRETTİN HİLMİ KELEŞ |
Dersin Amacı: | Optisyenlikte kullanılan cihazların ve gereçlerin aktif biçimde kullanılması ve meslek hayatında yapacağı işlemlerin uygulamalı olarak yaparak el becerisi kazanmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Lenslerin çerçeveye montajıyla ve kullanıcıya adaptasyonuyla ilgili uygulama becerisi edinme, 2) Farklı yöntemlerle prizmatiketki sağlama ve çerçeveye montajıyla ilgili uygulama becerisi edinme, 3) Resmi reçetelerin kurum sözleşmeleri, kabulü, istenen belgelerin hazırlanması ve faturalandırılmasından oluşan işlem basamaklarını adım adım yapabilme, 4) Bir optisyenlik müessesinde, görme cihazlarının satışı ve hizmet sunumuyla ilgili yöntemler hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama beceresi kazanma, 5) Gözlük camı imalatı hakkında bilgi sahibi olma, bunu satışta ve hizmet sunumlarında doğru olarak kullanabilme, 6) Optisyenlik hakkında yasal mevzuatı bilme. |
Multifokal lensler, bifokal lensler, progresiv lensler, bifokal cam montajı. Yüzey işlemleri-istenen prizmatik etki ve farklı yollarla temini, desantrasyon ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, prizmatik lens ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, fresnel prizması ile istenen prizmatik etkinin sağlanması, faset çerçevelere cam montajı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bifokal lenslerin manuel ve dijital fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeve montajı | |
2) | Bifokal lenslerin fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı | |
3) | Progressiv lenslerin manuel ve dijital fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre kapalı çerçeveye montajı | |
4) | Progressiv lenslerin fokometrelerde ölçümü, yüz ölçülerine göre misinalı çerçeveye montajı | |
5) | Prizmatik lenslerin dijital fokometrelerde ölçümü ve montaj yöntemleri | |
6) | Fresnel prizmasının montaj yöntemleri | |
7) | Ara sınav | |
8) | Az görenlere yardımcı gereçlerin montaj yöntemleri | |
9) | Resmi reçete işlem basamaklarının örnekler üzerinde uygulanması, seminer ve hazırlanan satış uygulamalarının sunulması | |
10) | Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik ve mineral cam montajı | |
11) | Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı | |
12) | Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı | |
13) | Yüz ölçülerine göre faset çerçeveye organik cam montajı | |
14) | Yüz ölçülerine göre faset ve nilör çerçeveye organik ve mineral cam montajı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Taylan Küçüker, Gözlükçülük,2000 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 259 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 5 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 5 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 4 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 3 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 5 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 4 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 4 |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | 4 |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |