Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Reçete verilerine uygun gözlük camı seçimiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı |
|
2) |
Santrasyon ve Desantrasyon; Prizmatik etki, İstenmeyen Prizmatik EtkiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı I |
|
3) |
Santrasyon ve Desantrasyon; Prizmatik etki, İstenmeyen Prizmatik EtkiUygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı II |
|
4) |
Uv ve göze olan etkisi Uygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı I |
|
5) |
Uv ve göze olan etkisi Uygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı II |
|
6) |
Gözlük camlarında absorbsiyon ve absorbsiyon sağlayan camlar; renkli,fotokromik, polarize camlarUygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı |
|
7) |
Gözlük camlarında yansımalar-Antrefle kaplamalarUygulama : otomatik makinede gözlük camı montajı |
|
8) |
Yüksek Diyoptrili Camlar;-Yüksek indisli camlar-Lentiküler Camlar-Asferik camlar Uygulama: otomatik makinede gözlük camı montajı I |
|
9) |
Yüksek Diyoptrili Camlar;-Yüksek indisli camlar-Lentiküler Camlar-Asferik camlar Uygulama: otomatik makinede gözlük camı montajı II |
|
10) |
Lens AberasyonlarıUygulama: Misinalı çerçeveye cam montajı |
|
11) |
Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçeteUygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı I |
|
12) |
Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçeteUygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı II |
|
13) |
Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Şemalı, şemasız reçete Uygulama : Yüz ölçülerine göre el taşında PL-CYL cam montajı III |
|
14) |
Doktor tarafından yazılmış gözlük reçetesinin yazım kuralları ve veri kontrolü Akomodasyon, Presbiyopi ve Adisyon Uygulama:Yüz ölçülerine göre el taşında SPH-CYL cam montajı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek |
5 |
2) |
Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek |
5 |
3) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek |
5 |
5) |
Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek |
4 |
6) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek |
4 |
7) |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek |
4 |
8) |
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak |
5 |
9) |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme |
5 |
10) |
Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |
|