OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT1004 | Göz Anatomisi ve Fizyolojisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin gözün anatomik yapısını ve görme fizyolojisini kavramaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Gözün anatomik yapısını ve özelliklerini tanımlayabilecektir. 2) Görme yollarını ve kortikal görme alanlarını tanımlayabilecektir. 3) Gözde kırıcı ortamları ve işlevlerini açıklayabilecektir. 4) Görsel algının oluşumunu açıklayabilecektir. 5) Görme ile ilgili refleksleri açıklayabilecektir. |
Göz küresi, Göz küresinin tabakaları, Işığı kıran yapılar, Gözün yardımcı oluşumları, Optik sinir ve görme yolları, Görme ile ilgili refleksler, Göz fizyolojisine giriş, Göz optiği, Retina ve fonksiyonları, Santral sinir sisteminde görme ile ilgili işlemler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Göz Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş | |
2) | Orbita Anatomisi | |
3) | Göz Dışı Kaslar | |
4) | Göz Kürelerinin Anatomik Yapısı | |
5) | Konjunktiva, Sklera, Kornea ve Retina | |
6) | Görme Yolları ve Kraniyal Sinirler | |
7) | Görme Alanları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Gözün Kırıcı Ortamları ve İşlevleri | |
10) | Retinada Uyarılma | |
11) | Görsel Algı Oluşumu | |
12) | Görsel Algı Oluşumu | |
13) | Görme İle İlişkili Refleksler | |
14) | Renkli Görme |
Ders Notları / Kitaplar: | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Hikmet BAŞMAK, Esen Ofset Matbaacılık, 2005 |
Diğer Kaynaklar: | 1- Prof.Dr. Kayıhan Şahinoğlu, Kliniğe Yönelik Anatomi, 2007 2- Prof.Dr. Mehmet Yıldırım, İnsan Anatomisi Atlası, 2006 3- Yüksekokullar için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014 4- Ganong un Tıbbi Fizyolojisi, Çeviri editörü Prof. Dr. Hakkı GÖKBEL, 2011 5- Ahmet Özer. Görme Optiği ve Refraksiyon. Esen Ofset Matbaacılık, 2005 6- Aydın P. Çeviri Editörü. Amerikan Göz Akademisi Temel ve Klinik Bilimler Kursu, Cilt 3, Klinik Optik, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 33 | 33 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 2 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 3 |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
6) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
7) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
8) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |