OPT1004 Göz Anatomisi ve FizyolojisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT1004 Göz Anatomisi ve Fizyolojisi Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin gözün anatomik yapısını ve görme fizyolojisini kavramaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gözün anatomik yapısını ve özelliklerini tanımlayabilecektir.
2) Görme yollarını ve kortikal görme alanlarını tanımlayabilecektir.
3) Gözde kırıcı ortamları ve işlevlerini açıklayabilecektir.
4) Görsel algının oluşumunu açıklayabilecektir.
5) Görme ile ilgili refleksleri açıklayabilecektir.

Dersin İçeriği

Göz küresi, Göz küresinin tabakaları, Işığı kıran yapılar, Gözün yardımcı oluşumları, Optik sinir ve görme yolları, Görme ile ilgili refleksler, Göz fizyolojisine giriş, Göz optiği, Retina ve fonksiyonları, Santral sinir sisteminde görme ile ilgili işlemler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Göz Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş
2) Orbita Anatomisi
3) Göz Dışı Kaslar
4) Göz Kürelerinin Anatomik Yapısı
5) Konjunktiva, Sklera, Kornea ve Retina
6) Görme Yolları ve Kraniyal Sinirler
7) Görme Alanları
8) Ara sınav
9) Gözün Kırıcı Ortamları ve İşlevleri
10) Retinada Uyarılma
11) Görsel Algı Oluşumu
12) Görsel Algı Oluşumu
13) Görme İle İlişkili Refleksler
14) Renkli Görme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Hikmet BAŞMAK, Esen Ofset Matbaacılık, 2005
Diğer Kaynaklar: 1- Prof.Dr. Kayıhan Şahinoğlu, Kliniğe Yönelik Anatomi, 2007 2- Prof.Dr. Mehmet Yıldırım, İnsan Anatomisi Atlası, 2006 3- Yüksekokullar için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014 4- Ganong un Tıbbi Fizyolojisi, Çeviri editörü Prof. Dr. Hakkı GÖKBEL, 2011 5- Ahmet Özer. Görme Optiği ve Refraksiyon. Esen Ofset Matbaacılık, 2005 6- Aydın P. Çeviri Editörü. Amerikan Göz Akademisi Temel ve Klinik Bilimler Kursu, Cilt 3, Klinik Optik, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 33 33
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 2
4) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.