OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT1002 | Optisyenlik I | Bahar | 2 | 2 | 3 | 9 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. OĞUZHAN NAYIR |
Dersin Amacı: | Optik materyal ve cihazların tanıtılması ve meslekte nasıl kullanılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Gözlük camı ve lensleri özelliklerine göre tanımlayabilir. 2) Gözlük camı ham maddelerini ve yapısını bilir. 3) Gözlük çerçeve çeşitlerini tanır. 4) Gözlük çerçevelerinin ayarını yapabilir. 5) Gözlük çerçevelerinin tamirini yapabilir. 6) Tam çerçeve montajı yapabilir. |
Gözlük çerçevelerinin üretiminde kullanılan hammaddeler ve özellikleri. Gözlük çerçevelerinin düşey ve yatay eksende denge konumuna getirilmesi ve insan yüzüne göre ayarlanması. Gözlük çerçevelerinin ölçümleri. Diyoptri Tanımı ve Formülasyonu Manuel Fokometrede Gözlük Camı ölçülmesi, Refraksiyon Kusurları, Gözlük Camlarının ve Ölçülmesi- Göz ve Elle Tanıma- Nötralizasyon ile Tanıma- Fokometre ile Tanıma Merceklerin diyoptrik güçleri, fokus noktası ve fokus mesafeleri, merceklerin genel sınıflandırılması. Mineral ve organik merceklerin tanınması. Mercek çeşitleri, merceklerin termal, fiziksel ve kimyasal özellikleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gözlük Camlarının Yapısı ile ilgili Özellikleri | |
2) | Refraksiyon Kusurları ve bu kusurların Gözlük Camları ile Düzeltilmesi | |
3) | Organik ve Mineral Gözlük Camları | |
4) | Polarize, Fotokromik ve Asferik Camlar ve Özellikleri | |
5) | Gözlük Camlarının Ölçülmesi | |
6) | Çerçeve çeşitleri (Plastik ve Metal) ve Çerçeve Yapısı | |
7) | Gözlük Camı Ölçüm Teknikleri (Fokometre ile tanıma, Sferometre ile tanıma ve Nötralizasyon ile tanıma) | |
8) | Elde gözlük camının çizimi, kesimi ve traşlanması | |
9) | Mercek ve Çeşitleri | |
10) | Çerçeve ölçümleri, çerçeve seçimi ve yüze göre ayarlamasının yapılması | |
11) | Montaj için gerekli olan değerlerin ölçüm teknikleri ile belirlenmesi | |
12) | Montaj için gerekli olan değerlerin ölçüm teknikleri ile belirlenmesi | |
13) | Lens Çeşitleri (Bifokal ve Trifokal Lensler) | |
14) | Lens Çeşitleri (Varilux ve Multifokal Lensler) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları Course Notes |
Diğer Kaynaklar: | Gözlükçülük (Öğr.Görv.Ertekin Aksak-Öğr.Görv.Ecz. Taylan Küçüker /2005) Optisyenin Eğitim El Kitabı (Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir/Eylül 2014) Gözlükçülük (Öğr.Görv.Ertekin Aksak-Öğr.Görv.Ecz. Taylan Küçüker /2005) Optisyenin Eğitim El Kitabı (Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir/Eylül 2014) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | 14 | % 0 |
Uygulama | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 228 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 5 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 5 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 4 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 5 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 5 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 3 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 5 |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | 5 |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |