OPT1002 Optisyenlik IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OPTİSYENLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OPT1002 Optisyenlik I Bahar 2 2 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. OĞUZHAN NAYIR
Dersin Amacı: Optik materyal ve cihazların tanıtılması ve meslekte nasıl kullanılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gözlük camı ve lensleri özelliklerine göre tanımlayabilir.
2) Gözlük camı ham maddelerini ve yapısını bilir.
3) Gözlük çerçeve çeşitlerini tanır.
4) Gözlük çerçevelerinin ayarını yapabilir.
5) Gözlük çerçevelerinin tamirini yapabilir.
6) Tam çerçeve montajı yapabilir.

Dersin İçeriği

Gözlük çerçevelerinin üretiminde kullanılan hammaddeler ve özellikleri. Gözlük çerçevelerinin düşey ve yatay eksende denge konumuna getirilmesi ve insan yüzüne göre ayarlanması. Gözlük çerçevelerinin ölçümleri. Diyoptri Tanımı ve Formülasyonu Manuel Fokometrede Gözlük Camı ölçülmesi, Refraksiyon Kusurları, Gözlük Camlarının ve Ölçülmesi- Göz ve Elle Tanıma- Nötralizasyon ile Tanıma- Fokometre ile Tanıma Merceklerin diyoptrik güçleri, fokus noktası ve fokus mesafeleri, merceklerin genel sınıflandırılması. Mineral ve organik merceklerin tanınması. Mercek çeşitleri, merceklerin termal, fiziksel ve kimyasal özellikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözlük Camlarının Yapısı ile ilgili Özellikleri
2) Refraksiyon Kusurları ve bu kusurların Gözlük Camları ile Düzeltilmesi
3) Organik ve Mineral Gözlük Camları
4) Polarize, Fotokromik ve Asferik Camlar ve Özellikleri
5) Gözlük Camlarının Ölçülmesi
6) Çerçeve çeşitleri (Plastik ve Metal) ve Çerçeve Yapısı
7) Gözlük Camı Ölçüm Teknikleri (Fokometre ile tanıma, Sferometre ile tanıma ve Nötralizasyon ile tanıma)
8) Elde gözlük camının çizimi, kesimi ve traşlanması
9) Mercek ve Çeşitleri
10) Çerçeve ölçümleri, çerçeve seçimi ve yüze göre ayarlamasının yapılması
11) Montaj için gerekli olan değerlerin ölçüm teknikleri ile belirlenmesi
12) Montaj için gerekli olan değerlerin ölçüm teknikleri ile belirlenmesi
13) Lens Çeşitleri (Bifokal ve Trifokal Lensler)
14) Lens Çeşitleri (Varilux ve Multifokal Lensler)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları

Course Notes
Diğer Kaynaklar: Gözlükçülük (Öğr.Görv.Ertekin Aksak-Öğr.Görv.Ecz. Taylan Küçüker /2005) Optisyenin Eğitim El Kitabı (Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir/Eylül 2014)

Gözlükçülük (Öğr.Görv.Ertekin Aksak-Öğr.Görv.Ecz. Taylan Küçüker /2005) Optisyenin Eğitim El Kitabı (Yrd. Doç. Dr. Tuba Özdemir/Eylül 2014)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Laboratuar 14 % 0
Uygulama 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek 5
2) Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek 5
3) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak 4
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek 5
5) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek 5
6) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek 3
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek 5
8) Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak 5
9) Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme 5
10) Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme