OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
OPT1001 | Temel Matematiğe Giriş | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin karşılaştıkları matematiksel problemleri çözebilmesi için matematiğin temel kavram ve ilkelerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sayılarla ilgili işlemleri yapar. 2) Üstlü ve köklü ifadeleri içeren problemleri çözebiir. 3) Sayıları matematiğin diğer konuları ile ilişkilendirerek muhakeme yapabilir. 4) Çokterimli işlemleri yapar. 5) İşlemlerde sadeleştirme yapar. 6) Denklemleri çözer. |
Sayı Bilgisi, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma, Oran-Orantı, Denklemler, Eşitsizlikler, Koordinat Sistemi: Teori, Nokta ve Doğru Belirleme, Uzaklık Hesabı, Polinomlar, Fonksiyonlar, Fonksiyon Grafikleri, Logaritma Bilgisi ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayı Bilgisi | |
2) | Sayı Bilgisi | |
3) | Üslü Sayılar | |
4) | Köklü Sayılar | |
5) | Çarpanlara Ayırma | |
6) | Oran-Orantı | |
7) | Denklemler | |
8) | Eşitsizlikler | |
9) | Koordinat Sistemi: Teori, Nokta ve Doğru Belirleme, Uzaklık Hesabı | |
10) | Polinomlar | |
11) | Fonksiyonlar | |
12) | Fonksiyon Grafikleri | |
13) | Logaritma Bilgisi ve Logaritmik Fonksiyonlar | |
14) | Trigonometri |
Ders Notları / Kitaplar: | Genel Matematik 1 Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri, Engin Bozacı ve Sinan Çevik,4.Basım, 2009,Nobel Yayın Dağıtım Meslek Yüksek Okulları için Uygulamalı Matematik, Kamil Temizyürek ve Nurdan Çolakoğlu, 2009, BETA BASIM YAYIM Selimoğlu Emel, Çakmak Zeki, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ekin Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | http://library.bahcesehir.edu.tr/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | 4 |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | 3 |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | 4 |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 4 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 5 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 2 |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | 2 |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |