EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1164 | Araştırma Yöntemleri ve İstatistik II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel olasılık ve istatistik kavramlarını öğretmek ve istatistiksel yöntemleri kullanarak çalışma yaşamında meslekleriyle ilgili daha gerçekçi karar vermelerine yardımcı olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çeşitlerine göre verileri sınıflandırmayı, 2. Farklı kaynakların sağladığı veri setlerini analiz edip, yorumlamayı, 3. Ham veri setlerinden grafik ve tablolar kullanarak tanımlayıcı istatistikler, üretmeyi, ve bu özet tablo ve grafikleri nasıl yorumlayacaklarını, 4. Ham veri setlerinden sayısal tanımlayıcı istatistikler üretmeyi, ve bu özet sayısal istatistikleri nasıl yorumlayacaklarını, 5. Olasılık kavramını ve olasılıkla ilgili temel hesaplamaları, 6. Rassal değişkenler ve rassal değişkenlerin olasılık dağılımı ile ilgili temel hesaplamaları, 7. Örneklem seçimini, örneklemlerin dağılımını ve bunların özet istatistiklerinin hesaplanmasını, 8. Tanımlayıcı istatistiklerin tablo ve grafik kullanılarak ve sayısal olarak R uygulamasında hesaplanmasını; olasılık ve olasılık dağılımıyla ilgili hesaplamaların R uygulamasında yapılmasını, bilmesi beklenir. |
1-Finans ve iş dünyasında istatistik nasıl kullanılır 2-Numerik veriler için tablo ve grafikler 3-İyi bir grafik hazırlamak için nelere dikkat edilmeli 4-Tanımlayıcı nümerik istatistikler 5-Veri standardizasyonu ve kutu diyagramı 6-Temel olasılık 7-Olasılık dağılımı ve beklenen değer hesapları 8-Binom ve Poisson dağılımı 9-Normal dağılım ve tekdüze dağılım" |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Betimleyici İstatistikler | |
3) | Örneklem ve Örneklem Seçme Yöntemleri | |
4) | Basit Olasılık | |
5) | Basit Olasılık | |
6) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
7) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
8) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
9) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
10) | Örnekleme Dağılımları | |
11) | Örnekleme Dağılımları | |
12) | Kullanılacak Olan İstatistiki Yazılımın Tanıtılması | |
13) | İstatistiki Uygulamalar | |
14) | İstatistiki Uygulamalar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Basic Business Statistics, Student Value Edition, Mark L. Berenson, David M. Levine, Kathryn A. Szabat, 13th Edition, Pearson Essentials of Contemporary Business Statistics, Willliams/Sweeney/Anderson, 5th Editon, Cengage Learning Basic Statistics for Business & Economics , Lind/Marchal/Wathen, 8th Edition, McGraw Hill Statistics for Business & Economics, 8th Edition, Newbold/Carlson/Thorne, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 193 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 5 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 1 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 1 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 3 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 4 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 5 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 5 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |