ECO1164 Research Methods and Statistics IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1164 Araştırma Yöntemleri ve İstatistik II Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Dersin Amacı: Öğrencilere temel olasılık ve istatistik kavramlarını öğretmek ve istatistiksel yöntemleri kullanarak çalışma yaşamında meslekleriyle ilgili daha gerçekçi karar vermelerine yardımcı olmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çeşitlerine göre verileri sınıflandırmayı,
2. Farklı kaynakların sağladığı veri setlerini analiz edip, yorumlamayı,
3. Ham veri setlerinden grafik ve tablolar kullanarak tanımlayıcı istatistikler, üretmeyi, ve bu özet tablo ve grafikleri nasıl yorumlayacaklarını,
4. Ham veri setlerinden sayısal tanımlayıcı istatistikler üretmeyi, ve bu özet sayısal istatistikleri nasıl yorumlayacaklarını,
5. Olasılık kavramını ve olasılıkla ilgili temel hesaplamaları,
6. Rassal değişkenler ve rassal değişkenlerin olasılık dağılımı ile ilgili temel hesaplamaları,
7. Örneklem seçimini, örneklemlerin dağılımını ve bunların özet istatistiklerinin hesaplanmasını,
8. Tanımlayıcı istatistiklerin tablo ve grafik kullanılarak ve sayısal olarak R uygulamasında hesaplanmasını; olasılık ve olasılık dağılımıyla ilgili hesaplamaların R uygulamasında yapılmasını, bilmesi beklenir.

Dersin İçeriği

1-Finans ve iş dünyasında istatistik nasıl kullanılır
2-Numerik veriler için tablo ve grafikler
3-İyi bir grafik hazırlamak için nelere dikkat edilmeli
4-Tanımlayıcı nümerik istatistikler
5-Veri standardizasyonu ve kutu diyagramı
6-Temel olasılık
7-Olasılık dağılımı ve beklenen değer hesapları
8-Binom ve Poisson dağılımı
9-Normal dağılım ve tekdüze dağılım"

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Betimleyici İstatistikler
3) Örneklem ve Örneklem Seçme Yöntemleri
4) Basit Olasılık
5) Basit Olasılık
6) Kesikli Olasılık Dağılımları
7) Kesikli Olasılık Dağılımları
8) Sürekli Olasılık Dağılımları
9) Sürekli Olasılık Dağılımları
10) Örnekleme Dağılımları
11) Örnekleme Dağılımları
12) Kullanılacak Olan İstatistiki Yazılımın Tanıtılması
13) İstatistiki Uygulamalar
14) İstatistiki Uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Basic Business Statistics, Student Value Edition, Mark L. Berenson, David M. Levine, Kathryn A. Szabat, 13th Edition, Pearson
Essentials of Contemporary Business Statistics, Willliams/Sweeney/Anderson, 5th Editon, Cengage Learning
Basic Statistics for Business & Economics , Lind/Marchal/Wathen, 8th Edition, McGraw Hill
Statistics for Business & Economics, 8th Edition, Newbold/Carlson/Thorne, Pearson

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 40 40
Ödevler 2 25 50
Ara Sınavlar 1 9 9
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  2
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 3
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  4
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 5
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 4
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  1
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 2
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 5
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  1
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 2
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 3